کشف بیش از۷تن انواع موادمخدردر سیستان وبلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: هفت تن و ۴۳۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه ۹ دستگاه خودرو و دستگیری ۱۴ قاچاقچی در ۲ هفته اخیر در عملیات های پلیس این استان کشف شد.

کد خبر : 39321
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1396 - 10:19

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این عملیات ها ۲ نفر از سوداگران مرگ نیز به هلاکت رسیدند.
وی افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین سر شبکه های اصلی مواد مخدر کشور نیز در این عملیاتها دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد که به صورت مسلحانه اقدام به ترانزیت و قاچاق مواد مخدر در سطح داخلی و بین المللی می کرد دارای اقداماتی نظیر ارتباط مستقیم با هفت فقره گروگان گیری که در یکی از آنها گروگانگیر از شدت ماندن و فشار به قتل رسیده، جمع آوری سلاح، انجام افزون بر ۳۰ فقره درگیری در زمینه موادمخدر و انتقال افزون بر ۱۰۰ تن مواد مخدر، بوده است.
وی اضافه کرد: فرق این کشفیات با کشفیات قبلی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان این است که کشفیات این مرحله همراه با مواد مخدر متهمان و سلاح و خودروی آنان نیز بدست آمده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که نهایت کار خلاف سقوط و گرفتار شدن در چنگ قانون است توصیه می شود از انجام این گونه اقدامات که منجر به آسیب های فراوان در جامعه می شود خودداری کنند.

*** کشف ۷۴ تن انواع مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان
سردار قنبری با اشاره به کشفیات ۶ماه نخست امسال گفت: ۷۴ تن انواع مواد مخدر در این مدت در سیستان و بلوچستان کشف شد که در مقایسه با ۶۶ تن مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲ برابری را نشان می دهد.
وی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۴ قاچاقچی نیز در استان دستگیر شدند که نسبت به ۲ هزار و ۸۸۴ نفر سال گذشته از رشد ۶ درصدی برخوردار است.
وی توقیف ۴۵۹ دستگاه خودرو و ۹۱ قبضه سلاح را از دیگر اقدامات نیروهای انتظامی در ۶ ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان وبلوچستان نیز خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر است.
این استان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

 

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.