کتاب / خودنویسم را از افتاب پُر می‌کنم ، مارتین درسلر ، مرگ من در زمین خودت زندگی کن

کتاب «خودنویسم را از افتاب پُر می‌کنم»، رمان «مارتین درسلر» و مجموعه شعر «مرگ من در زمین خودت زندگی کن» به تازگی منتشر شده‌اند.

کد خبر : 47457
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 6:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، کتاب «خودنویسم را از آفتاب پر می‌کنم» (نامه‌های پرویز شاپور به فرزندش کامیار)  با گردآوری و تنظیم فرناز تبریزی و کامیار شاپور در ۱۹۱ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان در نشر مروارید منتشر شده است.

در  مقدمه کتاب به قلم فرناز تبریزی می‌خوانیم:  نامه‌ها حکایت هشت‌ سال دوری شاپور از کامیار است که برای ادامه تحصیل به تشویق خود او راهی کشور انگلستان شده بود. از نظر من نامه‌های شاپور حرف‌های صمیمانه پدری است که قصد دارد در زندگی پسرش حضور داشته باشد و نمی‌گذارد دوری راه بین‌شان فاصله ایجاد کند، دیگر آن‌که با توجه به بازه زمانی نسبتا طولانی نگارش آن‌ها  می‌شود حدود یک دهه از تاریخ معاصر و روند زندگی برخی از هنرمندان آن دوره را به شکل ضمنی و گزارشی دنبال کرد.

دانستن و خواندن روایت شخصی او از جهان پیرامونش که صدالبته به جهت ویژگی آن به خودی‌خود جذاب است نیز، دارای نکاتی آموزشی برای رسیدن به اهداف شخصی خواننده است.

نمونه‌ای از نامه پرویز شاپور در پشت جلد کتاب آمده‌ است: … از حال بابات بخواهی بد نیست و سلامت هستم که بزرگ‌ترین نعمت است و کار می‌کنم و خط می‌کشم. البته از تو چه پنهان نوشته‌ها بیشتر توانسته‌اند جای خودشان را بین مردم باز کنند، ولی فکر می‌کنم طرح‌ها هم دیر نشده. اگر چندتای آن‌ها را مجلات معتبر هنری دنیا چاپ بزنند در این‌جا هم آن‌ها را حسابی تحویل‌ خواهند گرفت. ضمنا باز از شما چه پنهان موضوعی که نوشته و طرح‌ها را در نظر من اهمیت می‌دهد این است که کار کردن روی این دو رشته بیکاری جهنمی را تبدیل به لحظات بهشتی می‌کند و همین امر نهایت اهمیت را برای من دارد، زیرا من وقتی کار می‌کنم متوجه گذشت زمان و بدهکاری‌هایم (توضیح‌ ناراحتی‌هایم) نمی‌شوم و روزهایی که بیشتر کار کرده‌ام خوشحال‌ترم و از خودم بیشتر خوشم می‌آید و خلاصه بیشتر خودم را دوست دارم و روزی که کار نکنم از خودم متنفر می‌شوم و کار به بالاتر هم کشیده می‌شود؛ یعنی روزی که کار نکنم با خودم دشمن می‌شوم…

پایگاه خبر ججین

همچنین  رمان «مارتین درسلر: داستان یک خیال‌پرداز آمریکایی» نوشته استیون میلهاوزر  با ترجمه سیروس قهرمانی در ۳۰۱ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۴ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «مارتین درسلر» برنده جایزه پولیتزر در سال ۱۹۹۷ است. این کتاب شرح اکتشافی و سحرانگیز مارتین نوجوان است که با کار در مغازه سیگارفروشی پدر آغاز می‌شود و به ساختن هتلی غول‌آسا می‌انجامد. جهان «مارتین درسلر» سرشار از شوق زندگی و رمز و راز است. او همراه با دو زن، یکی واقعی و پرجنب و جوش و دیگری اثیری و بی‌تفاوت، موفق می‌شود آرزوهای قبلی‌اش را برآورده کند. آرزوهایی که دست آخر در آن‌ها مرز بین واقعیت و خیال‌پردازی، بلندپروازی و جنون مخدوش می‌شود.

پایگاه خبر ججین

 دیگر کتاب تازه چاپ‌شده در نشر مروارید، مجموعه شعر «مرگ من در زمین خودت زندگی کن» سروده آزاده زارعیان است که در ۱۱۹ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۰هزار تومان راهی بازار شده است.

شعری که در پشت جلد کتاب چاپ شده  است:

رفتارِ قله‌ها سرد است

دلم هوای نفس‌های گرم تو را دارد

رطوبتی که زیر پوستت بود

نمکی که در دهانت مزمزه می‌کردم

نام‌هایی که روی لبت می‌لغزید

مرجان‌ها

مرواریدها

صدف‌ها

مهتاب‌ که روی دریا می‌خندید

و من که هنوز به یاد موج

های

های

های

پایگاه خبر ججین

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.