کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی تا ۲ هفته آینده

طبق اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه اینترنت سایت‌های داخلی تا دو هفته آینده از کاهش ۵۰ درصدی برخوردار خواهند شد.

کد خبر : 19969
تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1396 - 12:15

 به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمود واعظی، وزیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از همایش تی جی سی  (TGC) از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت در سایت‌های داخلی خبر داد و گفت : با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در مرحله‌ی اول ۱۰۰ سایت، سپس ۲۵۰ سایت و در حال حاضر ۵۱۰ سایت برتر داخلی از تعرفه ۵۰ درصدی نسبت به تعرفه بین الملل استفاده کردند.

وی همچنین اضافه کرد ظرف دو هفته آینده و در مراسم راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اعلام خواهد شد که تمامی سایت‌های متصل به سرورهای داخلی مشمول کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت خواهند شد.

بعد از ظهر پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمان و جمعی از مسئولین، ۱۹ پروژه در حوزه ICT با اعتبار بالغ بر ۲۰۴۵.۸۲ میلیارد ریال در استان کرمان، افتتاح کردند.

در سفر وزیر ارتباطات به کرمان همچنین پروژه تامین اینترنت پرسرعت نسل چهارم همزمان به ۲۰۴۴ روستای استان کرمان با اعتبار ۲۴۵.۲۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که این زیرساخت توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است که از این تعدلد روستا ۲۸۸ روستا به توابع جیرفت و عنبر آباد اختصاص دارد.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمان پروژه افزایش پهنای باند دسترسی دیتای استان به میزان ۲۰ گیگابایت در ثانیه افتتاح شد.

از سوی دیگر، ظرفیت توسعه شبکه اتصال ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۸ گیگابایت بر ثانیه بوده و این میزان در شهریور به ۳۰۰ گیگابایت افزایش یافته است.
همچنین ظرفیت شبکه دیتای استان از ۱۹ گیگابایت در ثانیه طی دولت تدبیر و امید به ۱۷۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده است. بر اساس این گزارش، شبکه فیبر نوری نیز از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در استان کرمان به ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.