چگونگی انتخاب “احمدی‌نژاد” به عنوان شهردار

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر پشیمانی در خصوص انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، گفت و….

کد خبر : 24087
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 12:12

 

به گزارش پایگاه خبری ججین ، مهدی چمران در نشست خبری امروز (چهارشنبه)  در پاسخ به سوالی مبنی بر پشیمانی در خصوص انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، گفت: در آن دوره یعنی نهم اسفند سال ۱۳۸۱ پس از انتخابات بیش از ۱۰۰ نام مطرح بود که اعضای شورا برای انتخاب شهردار کار خود را آغاز کردند. حتی در آن مقطع به تعطیلات عید نرفتیم تا اسامی به حدود ۳۱ نفر رسید. از این افراد رزومه دریافت کردیم و با حدود ۱۶ نفر مصاحبه حضوری داشتیم.

چمران ادامه داد: به دیدگاه‌های سیاسی کاری نداشتیم به شکلی که گزینه‌های مختلفی از جمله مهندس ترکان برای تصدی شهرداری دعوت شدند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به فرد مورد نظر خود به اتفاق آراء رسیدیم و شهردار را انتخاب کردیم اما بررسی درست بودن انتخاب شهردار آن مقطع باید در همان مقطع مورد بررسی قرار گیرد به شکلی که ۹ ماه پس از آغاز به کار شهرداری دیداری خدمت مقام معظم رهبری داشتیم که ایشان فرمودند رایحه خوش خدمت در شهر استشمام می‌شود. بعدا همین جمله (رایحه خوش خدمت) مبنای انتخاب گروهی شد که نمی‌دانم سوء استفاده بود یا خیر؟. این در حالیست که مردم در آن زمان به شدت راضی بودند و کسی هم از انتخاب وی پشیمان نبود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سرانجام تذکراتی که توسط اعضای شورای شهر اسلامی شهر تهران در جلسات علنی مطرح می‌شد، گفت: روند طرح تذکرات اینگونه است که باید تذکر به صورت کتبی به هیات رییسه شورا داده شود و رییس شورا نیز باید تذکر را به بخش مربوطه ارسال کند. یک مورد وجود نداشته که تذکر به هیات رییسه داده شده باشد و ما آن را به بخش مربوطه ارسال نکرده باشیم. برای دریافت پاسخ‌ها نیز به صورت اتوماتیک پیگیر دریافت پاسخ‌ها می‌شدیم.

وی در خصوص تعامل و همکاری با شورای آینده، گفت: هر چه بلد باشیم در اختیار اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهیم داد. ایده من این است که همه باید در اداره کشور سهیم باشیم و فرقی نمی‌کند چه فردی در راس دولت قرار گرفته باشد.

 


 

telegram.me/jajinnews

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.