چگونه فتح‌الفتوح و آفتاب تابان برجام به «خریّت» رسید؟! / پوکر «برجام ۲» با روحانی و ظریف

شب قبل حسین دهباشی در صفحه شخصی توئیترش با اشاره به درخواست بازرسی آمریکا از مراکز نظامی ایران براساس برجام نوشت: آمریکا خواستار بازرسی از اماکن نظامی ایران شده و همزمان اپل اپلیکیشن‌های ایرانی راحذف کرد. برجام اصلا #خیانت نبود، صرفا #خریّت بود.

کد خبر : 28763
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396 - 16:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری دانشجو، تنها یک توئیت از سازنده فیلم انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ کافی بود تا «خرّیت برجام» به دایره واژگانی کشور افزوده شود.
شب قبل حسین دهباشی در صفحه شخصی توئیترش با اشاره به درخواست بازرسی آمریکا از مراکز نظامی ایران براساس برجام نوشت: آمریکا خواستار بازرسی از اماکن نظامی ایران شده و همزمان اپل اپلیکیشن‌های ایرانی راحذف کرد. برجام اصلا #خیانت نبود، صرفا #خریّت بود.

خریت برجام

گرچه وی پس از آن سعی کرد در مورد این لفظ توضیح دهد و در توئیت بعدی گفت: «در #خیانت، عامل، عمد و آگاهی دارد. #خریّت، اما می‌تواند در اوج هدف خدمت‌گذاری به کشور و شفقّت بر خلق باشد. در نیت خیر مذاکره‌کنندگان شکی نیست.» اما ابداع جالب آقای مستندساز سوژه جدیدی برای فعالان توییتری شد.
هانی هاشمی از کاربران دانشجو توئیتر با اشاره به انتشار فیلمی از بیانات امام خمینی (ره) که در آن ایشان به نقل از آیت‌الله کاشانی در مورد «خریّت» فردی سکولار سخن گفتند، نوشت: شما نمی‌دونید که این کلمه در اون وقت مساوی با قتل بود!

خریت برجام

سینا عاکف هم درخصوص بی‌تفاوت بودن برخی افراد در بدنه دولت نسبت به نقض‌های مکرر برجام نوشت و گفت: همین الان که شما دارید در مورد #خریت_برجام بحث میکنید، یه عده دارن نطق فرداشونو در مورد دستاوردهای #برجام آماده می‌کنند.

خریت برجام
کاخ سفید: براساس برجام باید از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم! / ایران قاچاقچی دروغگوست
“نیکی هیلی” نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که اخیراً به وین سفر کرده و با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ (برجام) بحث و تبادل نظر کرده است. دیپلمات آمریکایی در این سفرگفت: «ایران اعلام کرده که اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهد، ولی برجام تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است. ایران سابقه‌ای آشکار از دروغگویی و دنبال کردن مخفیانه برنامه‌های هسته‌ای دارد. ایران از سال ۲۰۰۶ اقدام به قاچاق اسلحه برای نیروهای حزب‌الله لبنان کرده است.»
تکاپوی ظریف علیه هیلی/ چرا این سفر برای دولت مهم شد؟
این سفر از چنان اهمیتی برخوردار بود که آقای ظریف در نامه‌ای به دبیرکل آژانس نسبت به آن اعتراض کرده و نوشت؛ «نحوه برنامه‌ریزی و عمومی کردن آن و پیامی که مخابره می‌کند، تبعات مخرب قابل توجهی برای اجرای موفقیت‌آمیز برجام دارد.»
برخی‌ها این سفر را ادامه تحرکات و مواضع اخیر دولتمردان کاخ سفید در اعتراض و انتقاد به برجام می‌دانند. تحلیل و استدلال آن‌ها از این قرار است؛ آمریکایی‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را نخواهد داد و فشار واشنگتن به آژانس و طرح این درخواست و مخالفت ایران، بهانه لازم را برای اجرایی شدن استراتژی آمریکا می‌دهد که عبارت است از خروج از برجام و به هم زدن توافق با هزینه جمهوری اسلامی ایران.
با عرض تاسف بسیار باید گفت: آمریکایی‌ها تا اینجای کار در پیشبرد استراتژی واقعی خود کاملاً موفق بوده‌اند. چرا که توانسته‌اند سیستم محاسباتی دستگاه دیپلماسی کشور را دچار اختلالی جدی کنند. آقای ظریف و دوستانش تصور می‌کنند آمریکا به دنبال خروج از برجام است و صرفاً به دنبال بهانه‌ای برای این خروج و در صورت موفقیت، هزینه خروج به پای ایران نوشته می‌شود؛ و از این رو نباید بهانه به دستشان داد و حرکتی کرد که منجر به عکس‌العمل آمریکا شود! کل این محاسبه و خروجی آن، دقیقاً همان چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند و به آن نیاز دارند.
سفر اخیر نیکی هیلی به وین حلقه‌ای از زنجیر راهبرد واقعی آمریکایی‌ها است که چند هدف عمده را همزمان دنبال می‌کند؛
۱-دولت ترامپ پس از عقب‌نشینی از ادعای مضحک و توخالی درباره پاره کردن برجام، اعلام کرده است که مذاکره مجدد و بازنگری در برجام را در دستور کار خود دارد…به زعم آمریکایی‌ها، مخالفت جمهوری اسلامی با بازدید از مراکز نظامی می‌تواند برای کشاندن دوباره ایران پای میز مذاکره و گرفتن امتیاز بیشتر یا به زبان ساده‌تر فشار دادن بیشتر کلاهی باشد که در برجام بر سر ایران گذاشته‌اند، متن برجام و ضمائم آن آنقدر خلل و فرج ریز و درشت دارد که آمریکایی‌ها هر روز طمع کنند از یکی از این سوراخ‌ها چنگ و دندانی نشان دهند.
۲-موضوع دوم واکنش جمهوری اسلامی به تحریم‌های اخیر آمریکاست. به طور ساده می‌توان گفت تحرکات و مواضع اخیر آمریکایی‌ها برای آن است که ایران را از واکنش جدی به تحریم‌های جدید منصرف کرده و بازدارد. برخلاف ادعاهای ترامپ، او نه تنها از برجام متنفر نیست بلکه هم برجام را می‌خواهد و هم تحریم‌ها را!

حمید تهرانی مساله خلل‌های برجام درخصوص رفع تحریم مدنظر قرار داد و گفت: جالبه خود برجام یک تعهد برای تحریم ایرانه آنوقت چطور ایران را از تحریم نجات میده ما میگیم خر نمیخوایم، پالون خر عوض میشه.

خریت برجام

اسماء زارعی در قالب طنز به واکنش عراقچی‌گونه به هشتگ «خریت برجام» پرداخت و نوشت: این هشتک #خریت_برجام چیه میزنید هنوز با خریت فاحش فاصله داریم.

خریت برجام

ریحانه عسکری به شیوه مذاکره‌کنندگان در طول دوران مذاکرات اشاره کرد و گفت: خواهرِ ۱۵ ساله ام قرار داد نوشت با پدرم که در عوض نمره کارنامه دوربین بگیره، جایزه رو زودتر گرفت! نمرش ۲۰ نشد! نمره مذاکره اش چنده؟

خریت برجام

امین اسدی موارد گسترده نقض برجام توسط غرب اشاره کرد و نوشت: آیا می‌دانید به فاصله‌ی ۱ سال از برجام بیش از ۸۳ قطعنامه و بیانیه‌ی تحریم ایران، در کنگره آمریکا مطرح شده است؟

خریت برجام

برجام از وحی تا گچ پا!/ چگونه فتح‌الفتوح به خریّت رسید؟!
روز گذشته ظریف در مصاحبه با رسانه‌ای در حمله به منتقدان مدعی شد برجام به هیچ وجه شقّ‌القمر نمی‌کند و تن‌ها گچ پای ایران را برای حرکت باز کرد. اظهار نظر آقای ظریف درخصوص عدم شق‌القمری برجام‌ّ در حالی است که در طول مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ و همچنین چندین ماه پس از امضای برجام، بازار وعده و وعیدهای دولتمردان حسابی داغ بود.
«تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل‌و‌نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق» (روحانی، ۲۳ / ۴ / ۱۳۹۴) «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند (روحانی، ۱۷ / ۳ / ۱۳۹۴)»، «اینکه می‌گویند تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تاثیر گذاشته کاملا درست است. (اسحاق جهانگیری، ۲۵ / ۳ / ۱۳۹۴)»، «برجام یک، مانند آفتاب تابان بود و اگر کسی چشمانش را می‌بندد و می‌گوید شب است، باید چشمانش را باز کند تا آفتاب را ببیند (روحانی، ۱۶ / ۱۲ / ۱۳۹۴)»، «سال ۹۴ با توافق هسته‌ای بذر اقتصاد ایران به ثمر می‌نشیند (علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد)»، «با لغو تحریم‌ها یک‌ساله به شرایط پیش از تحریم‌ها بازمی‌گردیم. (مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور)»، «امسال اقتصاد ایران بعد از توافق هسته‌ای شکوفا خواهد شد. (سیف، رئیس‌بانک مرکزی)»، «منتظر هجوم سرمایه‌های خارجی بعد از توافق هسته‌ای باشید. (اکبر ترکان، رئیس‌مناطق آزاد)»، «اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود. (علی یونسی، دستیار رئیس‌جمهور)»، «باید تحریم‌ها برداشته شود تا پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنیم. (نوبخت، معاون رئیس‌جمهور)»… و این‌ها تن‌ها بخشی از وعده‌های دولتمردان درباره نتایج برجام بود. وعده‌هایی که حتی آب خوردن مردم را نیز به برجام گره زد.
الهه طالب‌زاده روند نزولی مسوولیت‌پذیری دولتمردان را یاد کرد و گفت: من که میدونم با این روند آخرش مسیولیت برجام رو داعشم برعهده نمیگیره چ. برسه ظریف الدوله!

خریت برجام

محمد محمودی با طبع شاعرانه‌اش دوبیتی در رثای برجام به فنا رفته نوشت و گفت: #برجام را با خری همنام کردند خر بیچاره را بدنام کردند خر از خر بودنش در ننگ و عار است برجام از خر شدن در افتخار است!

خریت برجام

یکی دیگر از کاربران نیز کانالی به دنیای تصویری کودکان زد و هرگونه انتساب برجام به شخصیت «جیگر» برنامه «کلاه‌قرمزی» را رد کرد و نوشت: #خریت_برجام هیچ ربطی به من نداره فقط اسمش شبیه منه به ما خرا توهین نکنید.

خریت برجام

علی چیناوی تصویری از مکالمه حسن روحانی درخصوص هشتگ مذکور را منتشر کرد و نوشت: +الو، «تقصیر آستانِ قدس» بفرمایید؟

خریت برجام

بهشت برجامی آمریکا و گلابی ایران!
منتقدان و دلسوزان نظام در طول مذاکرات هسته‌ای به دفعات نسبت به سابقه عهدشکنی طرف مقابل و لزوم تعیین زیرساخت‌های لازم برای عدم تکرار این رفتار هشدار دادند ولیکن متاسفانه واکنش دولت چیزی فراتر از اتهام‌زنی نبود.محمدباقر حاجی‌زاده هم به لگدخوردن برجام و وضعیت بغرنج گچ پای آن که مورد اشاره ظریف بود پرداخت و نوشت: خر برجام چنان جفتکی به ایران زده که این دوساله پای ایران تو گچ بوده! الانم بازش کردن فهمیدن نیاز به پلاتین داره!

خریت برجام
سیدعلی موسوی هم با هشداری در قالب طنز به منتقدین درخصوص تندروی‌هایشان نوشت: اگر با هشتگ خریت برجام باعث بشین جمشید مشاخی از ایران بره من دیگه رفاقت حالیم نمیشه از کشته‌هایتان پشته می‌سازم!
خریت برجام

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.