چالش های صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های فوتبال/ سرخابی ها زیر تیغ

«سهیل مهدی» دبیرکمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در حالی اعلام کرده که تلاش های این کمیته برای ارسال مجوزهای حرفه ای به AFC به نتیجه نرسید و این موضوع در روز شنبه نهایی خواهد شد که چالش های بسیاری در این زمینه همچنان حل نشده باقی مانده است.

کد خبر : 43191
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1396 - 21:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، سهیل مهدی روز گذشته گفت که سعی کردیم تمام مدارک مربوط با باشگاه های بدهکار را به صورت دقیق و طبق خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی کنیم ولی وقت کم آوردیم.
این کمیته ۵ الزام حقوقی، مالی، ورزشی، پرسنلی و ورزشگاه اختصاصی را برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها در نظر می گیرد که البته سهم مسائل حقوقی و مالی پررنگ تر از ۳ الزام دیگر است.
اتفاقا بنا به گفته دبیر کمیته صدور مجوز حرفه ای، به دلیل کمبود وقت،درجلسه چهارشنبه شب که با حضور مسئولان و مدیران عامل باشگاه ها برگزار شد، این دو الزام اساسا بررسی نشده است.
وی در عین حال تصریح کرد که نظر نهایی این کمیته درباره مسائل مالی و حقوقی باشگاه ها به دلیل زمان بر بودن بررسی آنها به روز شنبه موکول شده است.
این درحالی است که ۴ باشگاه پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت می گویند مدارک خود را بدون هیچ گونه نقصی برای AFC ارسال کرده اند و سهیل مهدی نیز در واکنش به این موضوع تاکید دارد که تطبیق این مدارک با الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و صحت و درستی آنها نیاز به بررسی و رسیدگی دارد و بعد از بررسی در روز آخر پاسخ نهایی داده می شود. بنابراین از هم اکنون نمی توان مدعی شد که این ۴ باشگاه هیچ گونه مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند.
درحالی که وزارت ورزش در اطلاعیه ای اعلام کرده است که با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی دولت، پرداخت بدهی ۴ باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را برعهده گرفته است اما دبیر کمیته صدور مجوز حرفه ای تاکید دارد این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.
به گفته وی، ۴ باشگاه یاد شده از سه مسیر پرداخت بدهی ها، توافق با شاکی پرونده هایشان یا بازبینی مدارک پرونده ها در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان باید تلاش کنند تا هیچ پرونده باز و بدون بررسی نداشته باشند.
این درحالی است که همزمان با برگزاری این جلسه مهم و سرنوشت ساز، اعلام شد که علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که بار دیگر و برای پنجمین مرتبه استعفای رسانه ای خود را اعلام کرده، برای انجام یک سفر شخصی در این جلسه حاضر نبوده تا درمورد تصمیم گیری مهمی برای پرسپولیس کمک حال باشد.
در همین حال علی دایی سرمربی اسبق سرخپوشان تاکید کرده است که اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر دریافت مطالباتش از پرسپولیس صحت ندارد و شکایت وی به قوت خود باقی است. موضوعی که می تواند موفق ترین باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته را با خطری جدی روبه رو کند.
وی در این خصوص تاکید کرد: من رای قطعی از کمیته استیناف دارم ولی پرسپولیس تقاضای تجدید نظرخواهی ویژه کرده است؛ حداقل لازمه تجدید نظرخواهی ویژه، ارائه اسناد و مدارک جدید است.
اما این تمام ماجرا نیست. امیر قلعه نویی سرمربی ذوب‌آهن نیز می‌گوید در مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از استقلال و تراکتورسازی طلب دارد!
فهرست طلبکارانی که می گویند از تیم های باشگاهی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مطالبات پرداخت نشده دارند، البته بسیار بیشتر است. به عنوان نمونه باشگاه نفت تهران طلبکارانی از علی دایی و علی کریمی گرفته تا تمامی بازیکنان فصل گذشته و کنونی اش در صف دارد!
با توجه به شرایط موجود و طلبکاران مختلف که هنوز از هیچ یک از سه راه مختلف تعیین تکلیف نشده اند می توان نتیجه گرفت که دست کم شرایط تراکتورسازی تبریز برای کسب مجوز حرفه ای بهتر از سه نماینده دیگر ایران است و در عوض آن، نفت تقریبا شانسی برای این موضوع ندارد.
با این حال سرخآبی های پرطرفدار پایتخت روی لبه تیغ هستند و تلاش آنها برای جلب رضایت شاکیان مختلف و متعددشان و بستن تمامی پرونده های باز می تواند به چالشی جدی و خطرناک برای آنها تبدیل شود که در این راستا استعفای رسانه ای مدیرعامل پرسپولیس و غیبت وی در جلسات مهم و سرنوشت ساز تعیین تکلیف وضعیت این باشگاه بر ابهامات بیشتر می افزاید.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.