پیش‌فروش سکه از نیمه بهمن

بانک مرکزی با هدف تعادل بخشی به بازار، گسترش عرضه و سهولت دسترسی عموم مردم، اقدام به پیش فروش سکه می‌کند.

کد خبر : 59253
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 - 10:24

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مسعود رحیمی، مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با اعلام این خبر افزود: پیش فروش سکه از ۱۵ بهمن ماه سال جاری و از طریق کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

 

رحیمی گفت: پیش فروش سکه با قیمت‌های پایین تر از قیمت بازار در موعد ثبت نام برای پیش خرید و در سررسیدهای ۳، ۶ و ۹ ماهه و یک ساله خواهد بود و عموم مردم می‌توانند با مراجعه به کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور نسبت به واریز وجه و پیش خرید سکه به تعداد موردنظر اقدام کنند. قابلیت واگذاری سکه‌های پیش‌خرید شده به سایر افراد، نبود محدودیت در تعداد سکه‌های خریداری شده، قیمت پایین‌تر از نرخ بازار و امکان به امانت گذاشتن سکه‌های نزد بانک ۴ ویژگی هستند که ممکن است خرید سکه را  بالاتر ببرند.

 

به گفته مسعود رحیمی، سکه‌های پیش‌فروش شده در زمان سررسید قابل تحویل خواهند بود؛ ضمن اینکه خریداران در صورت عدم تمایل به دریافت سکه می‌توانند سکه‌های خریداری شده خود را نزد بانک به امانت نگه داشته و هنگام نیاز دریافت کنند، ضمن اینکه سکه‌های پیش‌خرید شده قبل یا بعد از سررسید قابل واگذاری به سایر افراد نیز خواهد بود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در تعداد سکه‌های پیش‌خرید شده ازسوی افراد وجود نخواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه ذخایر شمش و سکه بانک مرکزی در حد کافی و قابل‌قبول است، محدودیتی در فروش و عرضه سکه نداریم و به مقدار تقاضای مردم پیش‌فروش انجام خواهد شد.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معمولا حراج سکه فقط از طریق بانک کارگشایی و در تهران انجام می‌شود، برای بخشی از هموطنان محدودیت‌هایی در تهیه سکه وجود دارد که این‌بار پیش‌فروش سراسری باعث رفع این محدودیت‌ها و امکان دسترسی عموم مردم به سکه‌های مدنظر خواهد شد، بنابراین گسترش عرضه سکه باعث حذف دلالی و سودجویی و تعادل قیمت آن خواهد شد. رحیمی در پایان درباره قیمت سکه‌های پیش‌فروش شده نیز گفت: قطعا قیمت سکه‌های پیش‌فروش شده با توجه به زمان سررسید آنها متفاوت خواهد بود و ما سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن قیمت روز بازار، نرخ‌های مناسب و جذابی را اعلام کنیم.

 

 

پیش‌فروش سکه در شرایطی آغاز می‌شود که از یکسو وضعیت بازار مشابه اوایل دهه ۹۰ نیست و از سوی دیگر، هم‌اکنون بازار آتی سکه نیز رونق خود را دارد. آیا این پیش‌فروش وضعیت بازار آتی سکه و سایر بازارها را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد؟ «دنیای اقتصاد» در روزهای آتی تمام ابعاد و اثرات پیش‌فروش سکه را بررسی خواهد کرد.

 

 



 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.