پیشنهاد جدید واشنگتن برای تضمین آتش‌بس غزه

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا شرایط جدیدی را برای تضمین آتش‌بس غزه پیشنهاد کرده است.

کد خبر : 1516166
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 9:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه به آکسیوس گفتند که احتمالا واشنگتن شرایط جدیدی را در تلاش برای تضمین توافق در مورد آتش بس در نوار غزه پیشنهاد کرده است.

افراد مطلع گفته اند که مقامات ایالات متحده برای تعیین شرایط مرحله دوم توافق، طرح جدیدی را برای ماده ۸ پیشنهاد مربوط به مذاکرات آتش بس ارائه کردند.

به گفته این منابع، حماس می‌خواهد مذاکرات حول محور تعداد اسرای فلسطینی که در ازای تمام اسرای اسرائیلی مرد آزاد می‌شوند متمرکز شود، در حالی که اسرائیل می‌خواهد درباره غیرنظامی‌سازی غزه بحث کند. یکی از این منابع آگاه اعلام کرد که اگر حماس با پیشنهاد جدید موافقت کند، می‌تواند راه را برای دو طرف برای نهایی کردن توافق هموار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای را منتشر کرد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های اسرائیل از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه، تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.