با این حال مدیران باید از وقوع دو چیز در جریان برگزاری تمام جلسات مطمئن شوند: یکی این که کارمندان نیاز دارند به هر شکل ممکن نسبت به مهارتها، دانشها و استعدادهای خود شفافسازی و اطلاعرسانی کنند و فقدان این شفافیت میتواند برداشتن گامهای بعدی را با مشکل روبهرو سازد. دوم این که کارمندان نیاز دارند به صورت کامل و همراه با جزئیات از این مساله اطمینان حاصل کنند گامهای بعدی که باید بردارند کدامند و این که چرا فکر میکنند در کارشان به حد کمال خواهند رسید.
پرسشهایی برای سنجش شادی در کار
نویسنده: کارل استایب
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
منبع: کتاب Work Happy Now
به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، در جلسات برنامهریزی عملکرد، کارمندان ممکن است بخواهند در مورد گزینههای کاریشان صحبت کنند و از شما بپرسند که از نظر شما آنها باید به کجا برسند. اما واقعیت آن است که یک بحث و گفتوگوی سازنده و سالم در مورد شناسایی مسیرهای کاری به ندرت در یک جلسه اتفاق میافتند بنابراین لازم است چندین جلسه گفتوگو و مباحثه در زمانهای مختلف بین کارمند و مدیر برگزار شود. البته هر کدام از این جلسات باید دارای شکلی به خصوص و متفاوت از سایر جلسات بوده و علاوه بر این باید بر اساس پتانسیلها و علاقهمندیهای تکتک کارمندان شکل بگیرند.
در واقع کارمندان خود باید به این درک و شناخت برسند و در این مسیر باید از کمک و مشورت مدیرانشان بهرهمند شوند. مدیران میتوانند با طرح این پنج سوال در سنجش میزان شادی در کار به کارکنان کمک کنند:
سوال اول: شما موفقیت در نقش کنونیتان را چگونه توصیف میکنید؟ آیا میتوانید آن را اندازه بگیرید؟
سوال دوم: شما چه کاری انجام میدهید تا به بهترین عملکردتان نزدیک شوید؟ از کدام مهارتها، دانشها و استعدادها بهره خواهید برد؟
سوال سوم: کدام بخش از نقش کنونیتان بیش از همه برایتان لذت بخش است، چرا؟
سوال چهارم: شما با کدام بخش از نقش کنونیتان مشکل دارید؟ ارتباط بین این مشکل و مهارتها و دانش و استعدادتان چگونه است؟ شما چگونه میتوانید این مشکل را مدیریت کنید؟ با آموزش؟ با سیستمهای حمایتی؟ با همکاری با دیگران؟
سوال پنجم: نقش کامل و ایدهآل برای شما کدام است؟ فرض کنید الان در همان نقش حضور دارید، چه میکنید؟ چرا آن را اینقدر دوست دارید؟
این سوالات که در طول سال تکرار شده و تغییر شکل پیدا میکنند عوامل موثری هستند برای وادار کردن کارکنان به اندیشیدن درباره عملکردهایشان. طرح این سوالات میتواند افراد را به رشدتعالی در نقش کنونیشان امیدوار و ترغیب کند و آنها را به فکر تغییر نقش و به عهده گرفتن نقشی جدید سوق دهد. به طور کلی اگر این پنج سوال در مکان، زمان و موقعیت مناسب و به شکلی درست مطرح شوند موجب خواهند شد تا مدیران به کارکنان کمک کنند تا بر تفکراتشان متمرکز شده و عملکردهای درخشانتری را با بهرهگیری از پتانسیلهایشان ارائه دهند و تصمیمات درستتری درباره آینده اتخاذ کنند. کارمندان نیز پس از پاسخگویی به این سوالات با خاطری آسوده و روحیهای شادتر و سرزندهتر به روزها و هفتههای کاری آینده نگاه میکنند و محیط کاری شادتری را برای خود و همکارانشان ایجاد خواهند کرد.
برچسب ها :تبلیغ ، تخفیف ، ججین ، روش های تبلیغ ، شادی ، فضای مجازی ، قیمت گذاری ، محیط کار ، کسب و کار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰