پایان ویلاسازی خوش‌نشینان در شمال ایران/ هشدار صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به همه دستگاه‌های متخلف هشدار داد تا کاربری زمین‌های ویلاسازی شده براساس ضوابط میراث‌فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

کد خبر : 1488715
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 6:06

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره تغییر کاربری تاسیسات گردشگری استان در سالیان گذشته اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد تغییر کاربری زمین‌های گردشگری به اماکن عمومی یا مسکونی از سوی برخی افراد بودیم که این موضوع توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی از مردم، دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و دانشگاه ها خواست تا هرگونه تغییر کاربری در خصوص مربوط به اماکن و زمین های گردشگری را گزارش کنند، گفت: هرگونه تغییر کاربری اماکن گردشگری و تاریخی، بدون نظر کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین کمیسیون های مربوطه، ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، یگان های حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر استان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند.

جهانی با قدردانی از همکاری سازمان بازرسی گیلان و همچنین رئیس کل دادگستری استان در بحث برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری اراضی گردشگری بیان کرد: فرآیند مناسبی برای برخورد با تغییر کاربری از گردشگری به مسکونی و یا بالعکس در حال تدوین است و پیشنهادات و راهنمایی‌های در این زمینه به این اداره کل ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن گیلان با کاربری گردشگری توسط برخی دستگاه تغییر کاربری و ویلاسازی شده است، افزود: به همه دستگاه‌های متخلف هشدار داده می‌شود که باید کاربری زمین‌های ویلاسازی شده براساس ضوابط میراث‌فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.