پاسخ های ظریف محبی نیا را قانع کرد

رییس دستگاه دیپلماسی، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس را با پاسخ های خود به سوالی درمورد اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در محاکم بین المللی علیه ایران و دفاع مسئولین کشور در این زمینه قانع کرد.

کد خبر : 44517
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 9:50

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ، محمد جواد ظریف برای پاسخ به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مورد اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در محاکمه بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مسوولین کشور در این زمینه درجلسه علنی روز چهاشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به سوال وی پاسخ داد.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس باطرح سوال خود از وزیر امور خارجه گفت: به مجاهدت و هوشمندی ظریف در اداره دستگاه خارجی واقف هستم و از ذکر نام او نه دچار نخوت شده و نه نگران تفسیر و تحلیل های راست و چپ می شویم.
محبی نیا افزود: این که وزیر امورخارجه برای پاسخگویی به سوال من در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور نیافت شاید به دلیل مشغله کاری بود، داستان ظریف داستان حضرت شمس و مولانا است و ایشان «صنم گریزپای ماست».
علی مطهری نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این هنگام خطاب به محبی نیا گفت: پس علت سوال شما معلوم شد، فقط می خواستید ایشان را به مجلس بکشانید.
محبی نیا در ادامه گفت: بله عشقی و عاشقانه است.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس همچنین اظهارکرد: امروز آویزان شدن به ظریف در این اوضاع و احوال جهانی خیلی منطقی نیست، گستره سوال من به تمامی دعاوی مطرح شده در محاکم جهانی است.
محبی نیا افزود: ما در شرایطی نیستیم به خاطر حضور نیافتن در محاکم ،حکم غیابی بخوریم و خسارت هایی داشته باشیم.
وی از ظریف خواست میزان محکومیت ایران را همراه با دلایل محکومیت ارایه کند و گفت: مدیریت بر سیاست خارجی را هوشمندانه می دانم اما متاسفانه این مدیریت تیمی نیست؛ آقای ظریف در پرورش نیروهایی همچون خودتان برای آینده کشور خست به خرج ندهید.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس خطاب به ظریف خاطرنشان کرد: فعالیت های حقوقی دفتر ریاست جمهوری را در دستگاه خارجی ادغام کنید، ارزش دارایی های دولت در خارج از کشور باید احصا شود.
محبی نیا در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و مردم از وزیر امورخارجه رضایت دارند و به همین دلیل من سوال را به رای نمی گذارم اما از دکتر ظریف می خواهم نگرانی ها را جدی بگیرند.
وی خطاب به ظریف یادآور شد: آقای قشقاوی(معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امورخارجه) حرف شنوی ندارد به او بگویید بیشتر با ما همراه باشد.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.