واگذاری ۵ هزار دستگاه وانت به مددجویان روستایی کمیته امداد

واگذاری ۵ هزار دستگاه وانت به مددجویان روستایی کمیته امداد آغاز شد.

کد خبر : 20614
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 - 8:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ۱۰ خردادماه امسال تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی و صندوق کارآفرینی امید امضا و براساس آن مقرر شد برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار ۵ هزار خودرو وانت زامیاد به مددجویان این کمیته آن هم در مناطق روستایی و محروم واگذار شود که این واگذاری از امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی، مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آغاز شد.

ارزش این توافق نامه ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ میلیارد آن را کمیته امداد در صندوق قرض الحسنه کارآفرین امید سپرده گذاری کرده و این صندوق هم با تسهیلات قرض الحسنه و کارمزد ۴ درصد با اقساط ۶۰ ماهه این خودروها را به متقاضیان واگذار می شود.
به گفته مسئولان کمیته امداد ۹۰ درصد ارزش خودرو را صندوق کارآفرین امید در قالب تسهیلات و ۱۰ درصد مابقی نیز با سهم آورده مددجو تامین می شود.
علاوه بر آن در صورتی که فردی نتواند سهم ۱۰ درصد خود را پرداخت کند این مبلغ را نیز کمیته امداد به صورت وام در اختیار فرد قرار می دهد.
براین اساس ۳ نوع خودروی وانت شرکت زامیاد با مبالغ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان از امروز به متقاضیان واگذار می شود.
مسئولان کمیته امداد می گویند این خودروها در شهرها استفاده نخواهد شد بلکه صرفا به مددجویان مناطق محروم و روستایی تعلق می گیرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.