وارونگی هوا در کرج/افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی

اداره کل هواشناسی استان البرز با توجه به وقوع وارونگی هوا در شهرهای صنعتی استان افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی را پیش بینی کرد.

کد خبر : 53299
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 - 7:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر ،منصور رحمانیان با اشاره به پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی در سطوح میانی در منطقه کرج، فردیس و ساوجبلاغ، اظهار کرد: پیش بینی می شود که این حالت تا دوشنبه عصر و قبل از سامانه بارشی ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اضافه کرد: انباشت گرد و غبار و افزایش آلاینده ها و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، همچنین کیفیت هوا در  سطح ناسالم برای گروههای حساس و ناسالم قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این آلودگی عمدتا با ذرات گرد و غبار PM۲.۵ است لذا توصیه می شود با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

رحمانیان گفت: به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده ها تا ۲.۵ میکرون و کمتر، استفاده از ماسک های پزشکی و دهان بندهای کاغذی و پارچه ای رایج، اثری در کاهش تنفس آلاینده ها ندارند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.