هولناک‌ترین‌ آزمایشات بشر؛ خلق موجود ترکیبی انسان و شامپانزه

دانشمندان معمولا برای اثبات و انکار آزمایشات خود کارهای عجیبی انجام می‌دهند که گاها پا را از حدشان فراتر می‌گذارند و جان خودشان را به خطر می‌اندازند.

کد خبر : 17866
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1396 - 6:50

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دانشمندان معمولا برای اثبات و انکار آزمایشات خود کارهای عجیبی انجام می‌دهند که گاها پا را از حدشان فراتر می‌گذارند و جان خودشان را به خطر می‌اندازند.

گاهی اوقات بعضی از این آزمایشات بهتر است روی حیوانات انجام گیرد اما دانشمندان پا را از حدشان فراتر ‌گذاشته و جان خودشان را به خطر می‌اندازند. بعضی از این آزمایشات باعث مشکلات جدی برای موجوداتی که آزمایش روی آن‌ها انجام شده می‌شود. مطالبی که به آن اشاره می‌کنیم از جمله آزمایشاتی است که به عنوان عجیب‌ترین آزمایشات ثبت شده‌است.

۱.    انسان کردن: دانشمندان سعی کرده‌اند تا موجودی از ترکیب انسان و شامپانزه خلق کنند. دانشمند روسی که قصد این کار را داشت عکس‌العمل خوبی از مقامات دولتی ندید بنابراین در سال ۱۹۲۷ به آفریقا فرار کرد. اما با توجه با اجرای آزمایش او، نتیجه دلخواهش اتفاق نیافتاد و او برای تکرار آزمایشش با یک اورانگوتان به روسیه باز گشت.

هولناک‌ترین‌ آزمایشات بشر؛ خلق موجود ترکیبی انسان و شامپانزه

۲.    سگ دو سر: ولادمیر دمیکوف روسی در سال ۱۹۵۴ پنهانی سگی که دو سر داشت را جراحی کرد. او طوری جراحی کرد که توانست دو سگ را سالم عمل کند.

هولناک‌ترین‌ آزمایشات بشر؛ خلق موجود ترکیبی انسان و شامپانزه

۳.    دانشمندان برای اینکه تاثیر ال‌اس‌دی را روی فیل‌ها بفهمند، ۲۹۷ میلی‌گرم ال‌اس‌دی به او تزریق کردند. این میزان ۳۰۰ برابر میزانی بود که انسان‌ها مصرف می‌کنند. اما فیل بیچاره ظرف یک ساعت جان خود را از دست داد.

هولناک‌ترین‌ آزمایشات بشر؛ خلق موجود ترکیبی انسان و شامپانزه

۴.    سر سگ: دانشمندان برای اینکه متوجه شوند که آیا دستگاه می‌تواند سر بریده سگ را زنده نگه دارد سر سگی را بریدند. آن‌ها به سگ غذا دادند و دیدند که از زیر گردن او بیرون آمد.

هولناک‌ترین‌ آزمایشات بشر؛ خلق موجود ترکیبی انسان و شامپانزه

۱. مردگان رقصان: شاید اگر متوجه شوید انسان از سال ۱۷۸۰ با الکتریسیته کار می‌کرده تعجب کنید. در آن زمان دانشمندان الکتریسیته را به پای قورباغه مرده متصل کردند و متوجه شدند که پای او تکان می‌خورد. بعد تصمیم گرفتند همین کار را با جنازه انسان و در مقابل تماشاگران انجام دهند. هنگامی که پای جسد تکان خورد آن‌ها تصور کردند این موضوع ممکن است باعث زنده شدن مردگان شود.

محسنی////

۲.آموزش در خواب: دانشمندی به نام لورنس لشان در سال ۱۹۴۲ آزمایش جالبی انجام داد. او برای گروهی از پسران که ناخن‌هایشان را به شدت می‌جویدند هر شب در حالی که خواب بودند با گرامافون ۳۰۰ بار صدایی پخش می‌کرد که در آن می‌گفت «ناخن‌های من خیلی تلخ‌اند». هنگامی که گرامافون شکست او خود هر شب این جمله‌ را برای آن‌ها می‌خواند. در نهایت ۴۰ درصد از آن‌ها بهبود پیدا کردند.

محسنی////

۳.گاو سایبورگ: دانشمندان از دیرباز با مغز دست وپنجه نرم می‌کردند و در دهه ۶۰ میکروچیپسی را به مغز متصل کردند. جوزی دلگادو دانشمندی که چیپ را وصل کرد که با کنترلی کنترل می‌شد. حتی هنگامی که گاو عصبانی می‌شد او با فشار دادن دکمه‌ای گاو را متوقف می‌کرد.

محسنی////

۴.فداکاری خطرناک: بعضی مواقع دانشمندان  دست به کارهای خطرناکی می‌زنند. مانند استابینز فیرث که برای اینکه اثبات کند تب زرد مسری نیست محتویات معده فرد بیمار را پس از بریدن دستش روی زخم ریخت و بیمار نشد. پس نتیجه گرفت که تئوری او درست بوده‌است.

محسنی////
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.