همه چیز درباره رنو کپچر

رنو کپچر، یکی دیگر از اعضای خانواده رنو است که توسط ایران‌خودرو وارد می‌گردد و به‌عنوان یک کراس اوور کوچک و جمع‌وجور دسته‌بندی می‌شود.

کد خبر : 28092
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396 - 7:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از جام جم آنلاین، رنو کپچر، یکی دیگر از اعضای خانواده رنو است که توسط ایران‌خودرو وارد می‌گردد و به‌عنوان یک کراس اوور کوچک و جمع‌وجور دسته‌بندی می‌شود.

طراحی مفهومی یا به‌اصطلاح کانسپت این خودرو در سال ۲۰۱۱ به تولید رسید و برای ارزیابی بازار خرید و فروش معرفی شد. نهایتاً نسخه انبوه و تجاری آن در سال ۲۰۱۳ در ژنو رونمایی شد و فروش آن در فرانسه آغاز شد.

 

تصویر همه چیز درباره رنو کپچر

 

مشخصات فنی

رنو کپچر از خودروهای خاص رنو است و در خارج از کشور با ۲ پیشرانه کم‌حجم که به ترتیب ۹۰۰ سی‌سی و ۱.۲۰۰ سی‌سی هستند عرضه می‌شود. یکی از این موتورها مخصوص سوخت دیزل و دیگری بنزینی است. به دلیل اینکه در ایران‌خودروهای دیزلی طرفدار چندانی ندارد، این خودرو تنها با موتور بنزینی به ایران آمد و با پیشرانه ۱.۲ لیتری معرفی شد. این خودرو به توربوشارژر مجهز است و منطق استفاده از این موتور کم‌حجم را توجیه می‌کند. پیشرانه ۱.۲ لیتری کپچر می‌تواند تا ۱۲۰ اسب بخار نیرو و تا ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند که قاعدتاً شتاب و کشش خوبی دارد. به دلیل حجم موتور کم، این خودرو به‌صورت ترکیبی ۵.۹ مصرف می‌کند و احتمالاً در مصارف شهری این عدد به ۸ یا ۹ می‌رسد.

این خودرو از فنّاوری چهارچرخ متحرک بی‌بهره مانده که در پایداری و ثبات خودرو مخصوصاً در پیچ‌های تند تأثیرگذار است. شاید بتوان این موضوع را یکی از نقاط ضعف کپچر دانست که تنها نیروی موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلویی از مدل مک فرسون مستقل و در بخش عقبی از نوع نیمه‌مستقل با فنرهای پیچی انتخاب‌شده است. همچنین ترمزهای جلو دیسکی و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند. سیستم‌های ترمز کپچر یکی دیگر از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

طراحی بدنه

بدنه این خودرو نیز روی شاسی معروفی کارشده است که پیش‌ازاین در نیسان جوک و رنو کلیو (Clio) به‌کاررفته بود. این خودرو ۴.۱ متری، دارای رنگ‌بندی دوگانه در داخل و بیرون خودرو است.

چراغ‌های کشیده به دو طرف، اتاق خوش‌فرم و منحنی‌های جالب و نشان بزرگ رنو روی پیشانی این محصول، ترکیب جالبی را پدید آورده است.

در بخش پشتی این خودرو چراغ‌های عریض و کوچک که به بالا کشیده می‌شوند و قوس زیبای پشتی این خودرو، درمجموع ظاهری اسپرت را به بیننده منتقل می‌کند.

درمجموع می‌بایست اشاره کرد این خودرو ازنظر ظاهری، تقریباً هیچ اشکالی ندارد و طراحی ناب آن توجه اکثر افراد را به خود جلب کرده است و اثری از کپی‌برداری در آن دیده نمی‌شود.

طراحی داخلی

داخل این خودرو مانند نمای بیرونی آن طراحی خوب و جالبی دارد. باوجودآنکه این خودرو از پراید سواری کمتر از ۲۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر است، اما به نسبت فضای خوبی در داخل آن برای سرنشینان وجود دارد. این خودرو به دلیل استفاده از صندلی‌هایی نسبتاً باریک و ارتفاع خوب، فضای خودرو برای سرنشینان ازنظر جای پا و ارتفاع مناسب برای سر مناسب است. قابلیت تنظیم فضای پا برای صندلی عقب یک امکان بسیار جالب برای سرنشینان است و شاید به همین دلیل باشد که شرکت رنو، این خودرو را یک MPV (خودرو چندمنظوره) معرفی کرده است.

البته اگر بخواهیم از این کراس اوور ایراد بگیریم، می‌توانیم از صندلی‌های به‌اصطلاح گود عقب ناراضی باشیم. صندلی‌های عقب خودرو ارتفاع کمی دارند و نشستن روی آن برای افراد کوتاه‌قد، می‌توان دید آن‌ها را برای بیرون کور کند.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی کپچر نسبتاً زیاد است و شاید داشتن تجهیزات زیاد، کار را برای فروش آسان کند. سیستم محدودکننده سرعت به همراه کروز کنترل، سیستم مصرف بهینه سوخت برای موتور، ESP، سیستم کنترل حرکت در سربالایی‌ها HSA، حسگر پارک و دوربین عقب، ورود و خروج با کارت، استارت هوشمند و سیستم بررسی فشار لاستیک‌ها لیست تجهیزات این خودرو هستند.

 

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + یک =