هفت پاکستانی در درگیری مرزی در کشمیر کشته و مجروح شدند

ادامه تبادل آتش امروز (پنجشنبه) در خط کنترل مرزی در منطقه کشمیر میان نیروهای هندی و پاکستانی موجب کشته شدن دو غیرنظامی پاکستانی و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد.

کد خبر : 14484
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 13:18

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا، این رویداد سبب شد تا وزارت امور خارجه پاکستان امروز و برای چندمین بار در هفته ها و ماه های اخیر، بار دیگر دار سفارت هند در اسلام آباد را احضار کند.
در جریان احضار ‘جی.پی. سینگ’ به وزارت امور خارجه پاکستان، مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به آنچه پاکستان شلیک بدون دلیل نیروهای هندی و نقض آتش بس در خط کنترل مرزی می داند، به وی ابلاغ شد.
وزارت امور خارجه پاکستان ضمن ابراز تاسف از هدف قرار گرفتن اتباغ غیرنظامی این کشور در منطقه کشمیر از سوی نیروهای هند، خطاب به کاردار سفارت هند تاکید کرد که دهلی نو باید نسبت به قرارداد آتش بس سال ۲۰۰۳ متعهد باشد.
ناآرامی ها در خط کنترل مرزی بین هند و پاکستان موضوع تازه ای نیست و هر یک از طرفین، طرف مقابل را به عنوان شروع کننده تیراندازی های مرزی متهم می کند.
پاکستان در ماه های اخیر، بارها سفیر یا کاردار هند را به نشانه اعتراض رسمی به آتشباری های مرزی احضار کرده است.
طی ماه های گذشته، درگیری های مرزی میان هند و پاکستان برای مقطعی بطور بی سابقه تشدید شد و باعث شده روابط دو همسایه بیش از هر زمان دیگر در گذشته در سایه تنش قرار گیرد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.