نکات مهم استفاده از اینستاگرام برای کسبوکارهای B2B در سال ۲۰۱۸
اینستاگرام با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر ماهانه یکی از بزرگترین قدرتهای تبلیغاتی است که میتوانید روی آن حساب کنید.
به گزارش پایگاه خبری “ججین“، اگر شما یک برند B2B هستید، ممکن است فکر کنید که سر و کار چندانی با اینستاگرام ندارید؛ اما حالا سال ۲۰۱۸ است و اجازه دهید با کمال احترام خدمتتان عرض کنیم: اشتباه میکنید!
در حال حاضر هزاران برند B2B در اینستاگرام دارای حساب کاربری هستند تا به وسیله آن مخاطب بیشتری جذب کنند و آنها را در جریان فعالیتهای خود قرار دهند.
با بلاگاد همراه باشید تا راهکارهایی عملی و مختصر را درباره بهترین روش استفاده از اینستاگرام در اختیارتان قرار دهیم.
از محتوای واقعی استفاده کنید
عکاسی در آتلیه را فراموش کنید. حالا وقت واقعی بودن است. در اینستاگرام باید محتوایی واقعی تولید کنید تا فرهنگ کسب و کار خود را به نمایش بگذارید.
محتوای واقعی و زنده میتواند چیزی مثل ویدیوهای لایو و بدون فیلتر باشد؛ چیزی که تمامیت شما و محصولتان را به نمایش بگذارد. در چنین ویدیوهایی، استفاده از یک شخصیت واقعی عنصری اساسی است. به این ترتیب میتوانید ارتباطی قویتر با مخاطبتان ایجاد کنید. عکاسی حرفهای از محصولات هرچند جذاب است؛ اما هیچ روحی در آن نیست و یک تبلیغ سرد به حساب میآید. مردم در پی واقعیت استفاده و کاربرد محصولات شما هستند.
سریع باشید
استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است. تنها کافی است اپ را باز کنید، عکس یا فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را پست کنید. به همین سادگی.
مزیت استفاده از اینستاگرام همین است: نیازی نیست ساعات زیادی صرف تولید محتوای مورد نظرتان شود. با استفاده از اینستاگرام میتوانید در هر زمان و مکانی عکسهای خود را منتشر کنید. در کنار عکسهای حرفهای، عکسهایی که بدون برنامهریزی قبلی از محصولات گرفته میشوند و محصول شما را از زوایای مختلف به نمایش میگذارند هم میتوانند در جذب مخاطب و مشتری مفید واقع شوند. امروزه دیگر هیچکس نمیخواهد تمام روز به عکسها و نوشتههای مشابه از یک محصول خیره شود.
در هر جایگاهی که هستید، شروع کنید
منتظر چیزی نباشید، شروع کنید. این مسئله را مد نظر داشته باشید که تنها تولید محتوا کافی نیست؛ بلکه باید به گفتوگو بپردازید. باید به نظراتی که زیر پستها گذاشته میشود پاسخ دهید. این کار تنها شامل پاسخگویی نیست! وقتی کسی برای شما نظری مینویسد، پروفایل او را چک کنید و حتی شما هم برای او لایک کنید و کامنت بگذارید! هرچه وقت بیشتری برای آشنایی با دیگران صرف کنید، آنها هم وقت بیشتری را برای شما صرف خواهند کرد.
از بخش لینک در بیو نهایت استفاده را ببرید.
از آنجا که اینستاگرام به شما اجازه نمیدهد در کپشن از لینک استفاده کنید، میتوانید لینک خود را در بخش Bio قرار دهید. ظرفیت بخش بیو در اینستاگرام ۱۵۰ کاراکتر است و میتوانید یک لینک را هم در آن بگنجانید. همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Linktree هم استفاده کنید که به شما کمک میکند که تا ۵ لینک را در یک لینک قرار داده و لینک مادر را برای اینستاگرام انتخاب کنید. همچنین میتوانید لینکهای خود را در بخش استوری هم قرار دهید؛ اما استوریها تنها ۲۴ ساعت دوام دارند و پس از آن باید یک استوری دیگر پست کنید. با این حال، استوریها هم ابزار بسیار جالبی برای انتشار لینک و جذب مخاطب هستند.
با هر پست یک داستان بگویید
در اینستاگرام، هر کسب و کاری که داستان جذابتری داشته باشد، مخاطب بیشتری هم جذب میکند. اگر قصد دارید مخاطب و مشتری بیشتری جذب کنید، باید در میان هیاهوی اینستاگرام داستانی جذاب برای گفتن داشته باشید. خود را به کپشن و پست محدود نکنید. استفاده از استوری هم میتواند روش دیگری برای مونتاژ ویدیو، ساخت اسلایدشو و ارسال تصاویر باشد. داستانی بسازید و به وسیله آن مخاطب را با خود همراه کنید.
از متریکهای پوچ فاصله بگیرید
معیارها و متریکهای مختلف همهی ماجرا را نمایش نمیدهند. در حالی که افزایش کلیک و لایک نمیتواند بدون فایده باشد؛ اما این اعداد نمیتواند نشان دهد که آیا قشر صحیحی از افراد نسبت به کالای شما جذب شدهاند یا خیر. به جای توجه به این معیارها، از شاخصهایی کمک بگیرید که نشان دهد تا چه حد در امر جذب مخاطب صحیح موفق بودهاید. برای مثال، به کامنتها و فالوئرهای جدیدتان توجه کنید. این دو شاخص میتوانند درک صحیحتری از جایگاه و عملکرد خود داشته باشید.
به اینستاگرام فکر کنید
در حالی که از اینستاگرام عمدتا در کسب و کارهای B2C استفاده میشود، بد نیست که شما هم به عنوان یک کسب و کار B2B با در نظر داشتن نکاتی که ذکر کردیم، به استفاده از ظرفیتهای آن فکر کنید.
برچسب ها :اینستاگرام ، ججین ، کسب و کار ، کسبوکارهای B2B
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰