نکاتی برای تغییر در زندگی

هیچ کس بدون اجازه من نمی‌تواند مرا آزرده کند

کد خبر : 46977
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 20:46

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،اگر شیوه تفکر، احساسات واعمال تان را تغییر دهید بافکر واحساسات تازه‌ای به دنیای اطراف می‌نگرید ودست به کارهایی می‌زنید که قبلا فکرش را نمی‌کردید. چند اصل برای تغییر زندگی وجود دارد.

خودتان را کنترل کنید

«هیچ کس بدون اجازه من نمی‌تواند مرا آزرده کند» احساس وواکنش شمادر هر شرایطی به خود شما بستگی دارد. شما می‌توانید اندیشه‌ها، واکنش‌ها یا احساسات تان را درباره هر چیزی انتخاب کنید ونشان دهید، اما نباید هیجان زده شوید یا رفتار اغراق‌آمیز یا منفی نشان دهید. وقتی بفهمید هیچ چیز بیرونی نمی‌تواند احساس شمارا کنترل کند، می‌توانید به تدریج این اندیشه را به زندگی روزانه خود وارد و آن را تبدیل به یک عادت کنید. عادتی که می‌تواند به مرور زمان قوی‌تر وقوی‌تر شود. با این کار زندگی تان بسیار آسان‌تر ودلپذیر‌تر می‌شود.

ببخشید

«شخص ضعیف هرگز نمی‌بخشد. عفو و بخشش نشانه قدرت است» جنگ با بدی آن هم با روشی اشتباه، به هیچکس کمکی نمی‌کند. یادتان باشد بخشش و رها کردن گذشته باعث آرامش شما می‌شود وصرف وقت برای مرور خاطرات منفی (بعد از اینکه از آن تجربه ودرس گرفتید) دیگر کمکی به شما نخواهد کرد. تفکر در گذشته فقط باعث می‌شود شما بیشتر رنج ببرید ونتوانید در حال حاضر کار مفیدی انجام دهید. اگر «نبخشید» به گذشته ویک شخص دیگر اجازه می‌دهید احساسات تان را در دست گیرد، اما با عفو وبخشش خود را از این بند رها می‌کنید ومی توانید روی مرحله بعدی تمرکز کنید.

عمل کنید

«یک مثقال عمل بهتر از یک خروار حرف است» اهل عمل بودن سخت ودشوار است، اما برای رسیدن به اهدافتان باید دست به کار شوید وبا موانع بجنگید.

به لحظه توجه کنید

«خدا هیچ قدرتی برای کنترل لحظه دیگر به من نداده است» بهترین راه برای غلبه براین مقاومت درونی که معمولا باعث می‌شود کاری انجام ندهید، این است که در زمان حال باقی بمانید وتا حد امکان شرایط را بپذیرید، زیرا زمانی که شما در زمان حال بسر می‌برید درباره لحظه‌های بعدی که تحت کنترل شما نیستند نگرانی ندارید، بنابراین راحت‌تر می‌توانید وارد عمل شوید وبر زمان حاضر تمرکز وبهتر عمل کنید.

انسان باشید

«من همانند همه انسان‌ها خطا می‌کنم» به یاد داشته باشید همه ما گذشته از اینکه چه کسی هستیم، انسانیم ومستعد اشتباه. تعریف یک استاندارد غیرمنطقی برای افراد فقط باعث ایجاد در گیری‌های غیر ضروری و منفی‌بافی در وجود شما می‌شود. باید به یاد داشته باشید دوری از عادت بد خودتخریبی در اشتباهات تان باعث موفقیت‌های بعدی می‌شود وبه جای آن می‌توانید، ببینید کجا اشتباه کردید وچه چیزی می‌توانید از این اشتباه بیاموزید وسپس دوباره تلاش کنید.

خوبی مردم را ببینید

«انسان دقیقا به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که برای کمک به اطرافیانش تلاش می‌کند» اگر به دنبال پیشرفت هستید روی خوبی افراد تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود زندگی برای شما آسان‌تر وهمزمان دنیا و روابط‌تان مثبت‌تر ودلپذیر‌تر شود. زمانی که شما خوبی افراد را می‌بینید، کمک کردن به آنها برایتان راحت‌تر می‌شود. با کمک به دیگران وبا ارزش دادن به آنها در طی زمان آنچه را داده‌اید دوباره به دست می‌آورید وافرادی که به آنها کمک کرده‌اید ممکن است به دیگران کمک کنند ودر نتیجه شما با هم چرخه‌ای از تغییرات مثبت ایجاد می‌کنید که رشد می‌کند وقویتر می‌شود. با تقویت مهارت‌های اجتماعی تان می‌توانید شخص با نفوذی شوید واین چرخه رو به جلو را تقویت کنید.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.