نوبخت: هنوز سفر روحانی به نیویورک قطعی نشده

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: هنوز این مساله قطعی نشده و وقتی رئیس‌جمهور نظر قطعی‌شان را اعلام کنند، طراحی سفر در هفته آخر شهریور صورت می‌گیرد.

کد خبر : 29307
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 8:51

به گزارش پایگاه خبری ججین ، محمدباقر نوبخت با گرامی داشتن یاد شهید رجایی و شهید باهنر گفت: جلسه امروز، نخستین جلسه بعد از رای قاطع مجلس به وزرای پیشنهادی دولت است و از نمایندگان فهیم نکته‌سنج و همراه با ملت تشکر می‌کنم که رای ۲۹ اردیبهشت را در رای به وزرای متبلور و تبیین کردند تا آقای رئیس‌جمهور بتوانند وعده‌هایی را که به مردم دادند، محقق کنند.

وی درخصوص سخنگویی خود نیز اظهار داشت: من با شما خداحافظی کردم و فکر می‌کردم در حاشیه جلسات دولت یا جلسات سازمان برنامه و بودجه با شما خبرنگاران دیدار داشته باشم. در همین حد از من قبولی کنید، امر سخنگویی ارجاع ماموریتی از آقای رئیس‌جمهور است. این دستور و ماموریت به بنده ابلاغ شده تا به خدمت شما خبرنگاران شرفیاب و در سمت قبلی در نزد شما حاضر شوم.

معاون رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت گندم تصریح کرد: پیش‌بینی کردیم حدود ۱۱ میلیون تن گندم را از کشاورزان خریداری کنیم که تا شش شهریور ماه هشت میلیون و ۷۸۰ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

نوبخت ادامه داد: هفت هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان که ۶۵ درصد آن رقم است به کشاورزان پرداخت شده است و ۳۵ درصد مطالبات کشاورزان باقی مانده که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت آن را به کشاورزان پرداخت شود.

وی درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار و ۴۵۶ دستگاه تاکسی تا تاریخ پنجم شهریور جایگزین شده است. تا تاکسی قبلی اسقاط نشده، تاکسی جدیدی هم تحویل نمی‌شود تا از بابت نوسازی مطمئن شویم.

سخنگوی دولت درباره رونق تولید و اشتغال در کشور ابراز داشت: قرار بود از طریق تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک کنیم و بنگاه‌های بزرگ تامین مالی‌شان را از طریق بورس صورت بگیرد. تا ششم شهریور ماه، ۷۲۴ میلیارد تومان تسهیلات داده شده که شامل ۶۷۹ بنگاه است که فارغ ۱۷ هزار میلیارد قبلی است.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره سفر نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل به وین و درخواست وی برای بازدید آژانس از اماکن نظامی بیان کرد: همکارانم در وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسئول با صراحت اعلام نظر کردند. ما هیچ چیزی خارج از چارچوب به ویژه اطلاعات نظامی را به دیگران نمی‌دهیم. این مسائل بیان آرزوهایشان است. ما از منافع و مصالح کشورمان دفاع می‌کنیم.

وی درباره توزیع بودجه یادآور شد: ما اصلاحات متعددی در سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم و همچنین بودجه سال ۹۷ که در حال تنظیم است، خواهیم داشت که بودجه‌ریزی را از حالت سنتی عوض خواهیم کرد. دستگاه‌ها ابتدا باید بگویند برنامه‌ و اهدافش چیست. براساس آن اهداف و برنامه بودجه دستگاه‌ها مشخص می‌شود. بنابراین بودجه‌ریزی بر مبنای صفر را خواهیم داشت. وقتی هم بودجه داده شد، دستگاه‌ها باید سه ماه به سه ماه گزارش کار بدهند تا بودجه بعدی را هم بدهیم. اگر قرار باشد بر اساس هزینه واحد تصویب شود و بر اساس نظارت و ارزیابی تخصیص داده شود، دیگر نمی‌شود بودجه را تصویب کرد. از طرفی تلاش می‌کنیم اختیارات واحدها و دستگاه‌های استانی را زیاد کنیم و بودجه را به آنها به صورت مستقیم بدهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد: هنوز این مساله قطعی نشده و وقتی رئیس‌جمهور نظر قطعی‌شان را اعلام کنند، طراحی سفر در هفته آخر شهریور صورت می‌گیرد.

نوبخت درباره واردات کالاهای مشابه گفت: هدف دولت کاهش واردات به ویژه کالاهایی است که در داخل تولید می‌شود. باید واردات را از روش‌های تعرفه‌ای جدا کنیم. دولت برای استفاده از تولیدات داخلی و کاهش واردات مصمم است. افزایش واردات با سیاست‌های دولت هماهنگ نیست زیرا با سیاست‌های ارزی دولت منطبق نیست. ما اگر می‌خواستیم گندم از خارج بخریم، شاید هر کیلو ۹۰۰ تومان می‌شد ولی ما الان هر کیلو ۱۳۰۰ گندم را خریداری می‌کردیم. ما حاضریم گران‌تر از خارج گندم را از کشاورزان خودمان بخریم ولی از خارج چیزی را خریداری نکنیم.

وی درباره ایجاد نهادهای موازی در مدیریت اقتصادی دولت اظهار داشت: در دولت یازدهم به غیر از آنکه هر دستگاه اقتصادی شرح وظیفه خود را دارد، بخاطر شرایط خاص اقتصادی کشور ستادی با مسئولیت رئیس جمهور تشکیل شد که در آن ستاد، معاون اول به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی نیز حضور دارد. وزارت امور اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و مشاوران اقتصادی رئیس جمهور هم شرکت می‌کنند. نهاوندیان نیز که مسئولیت دفتر رئیس‌جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشتند، در این ستاد شرکت می‌کردند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: اگر تصمیم مهمی که می‌تواند آثار اقتصادی داشته باشد وجود داشته باشد  مانند اصلاح نظام بانکی، تصمیم نهایی در ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌شود و موافقان و مخالفان و همه اعضا نظراتشان را بیان می‌کنند و در پایان موضوع جمع‌بندی می‌شود. در این جمع، آقای نیلی به عنوان دستیار ویژه تعیین شد که قبلا نیز مشاور اقتصادی رئیس جمهور حضور داشتند. معاون اقتصادی نیز قبلا در این جلسات حضور داشتند. اقتصاد منطق خاص خود را دارد و ما نیز باید آن اساس عمل کنیم.

نوبخت با بیان اینکه نظر رئیس‌جمهور بر همه افراد ارحجیت دارد، تصریح کرد: بهتر است به دنبال فرمانده نگردیم و نگوییم چه کسی فرمانده است. همه نهادها وظیفه خاص خود را دارند و در راستای نظرات دولت و آقای رئیس جمهور عمل می‌کنند.

وی افزود: ما همه دارای بینش هستیم و براساس نظرات خود عمل می‌کنیم. نباید فکر کنیم تعدد افراد موجب چند دستگی و چند فرماندهی در مسئولیت‌های اقتصادی می‌شود.

سخنگوی دولت درباره تعیین معاون اجرایی دولت ابراز بی خبری کرد.

 


 

https://telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.