نقش داماد ترامپ در کمک به رژیم صهیونیستی در شورای امنیت بررسی می شود

تیم ویژه مشاوره در آمریکا در حال تحقیق در خصوص ارتباط داماد رئیس‌جمهور این کشور با مقامات رژیم صهیونیستی و کمک وی به این رژیم برای جلوگیری از رأی‌گیری درباره قطعنامه ضداسرائیل در شورای امنیت می‌باشد.

کد خبر : 45707
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396 - 16:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، تیم «رابرت مولر» مشاور ویژه آمریکا در حال تحقیق در خصوص ارتباطات «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید با مقامات رژیم صهیونیستی است.

روزنامه آمریکایی وال استریت در این خصوص گزارش کرد، مولر که در خصوص ارتباطات روسیه با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در حال تحقیق است، همچنین بر روی پیشنهاداتی نیز تحقیق می‌کند که کوشنر به درخواست تل‌آویو به رهبران خارجی برای جلوگیری از رأی‌گیری ۲۰۱۶ دسامبر شورای امنیت سازمان ملل، ارائه داده است.

قطعنامه دسامبر ۲۰۱۶ شورای امنیت سازمان ملل، شهرک‌سازی‌های کرانه باختری را محکوم می‌کند.

در این گزارش آمده است که کوشنر همچنین در خصوص نقشی که در اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اف بی آی ایفا کرده است نیز مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

تل‌آویو در ماه دسامبر ۲۰۱۶، در خصوص این قطعنامه بسیار به خشم آمد اما در نهایت، تلاش‌ها برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه ناکام ماند زیرا دولت باراک اوباما حاضر به استفاده از قدرت وتو خود نشد و این قطعنامه تصویب شد.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش کرد، مقامات ارشد اسرائیل ظاهراً بعنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک خود با کوشنر و «استفان بانون» یکی دیگر از مشاوران ارشد ترامپ و مقامات دیگر تماس برقرار کردند تا بررسی کنند که آیا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند قطعنامه ۲۳ دسامبر شورای امنیت علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد یا خیر؟

در آن زمان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شخصاً با تیم دولت انتقالی آمریکا تماس برقرار کرده است تا از آنها در این خصوص درخواست کمک کند.

ترامپ در آن زمان، رأی‌گیری درباره آن قطعنامه را محکوم کرد و کارآمدی سازمان ملل را زیرسؤال برد و وعده داد که اگر بعنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود، اوضاع فرق خواهد کرد.

بنا به گفته وال استریت ژورنال، نتانیاهو همچنین با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که کشورش این قطعنامه را نگاشته بود تماس گرفت و وی را متقاعد کرد تا رأی‌گیری را به تعویق اندازد.

در ماه فوریه، نشریه فارن پالیسی گزارش کرد که «مایکل فلین» که برای مدت کوتاهی قبل از آنکه به دلیل ارتباط با مقامات خارجی اخراج شود، بعنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت داشت، به درخواست اسرائیل، اقدامات زیادی علیه رأی‌گیری شورای امنیت انجام داد.

دولت انتقالی ترامپ همچنین از وزارت خارجه درخواست کرده بود تا تمامی اطلاعات تماس ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل را قبل از رأی‌گیری ۲۳ دسامبر درباره این قطعنامه در اختیار آنها قرار دهند که این درخواست رد شده است.

بر اساس این گزارش، ارتباط کوشنر با نتانیاهو به قبل از نقش وی در کاخ سفید باز می‌گردد، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اوایل سال جاری میلادی گزارش کرد که نتانیاهو سال‌ها قبل، زمانیکه در سفر به آمریکا با خانواده‌اش همراه بود، در تخت‌خواب کوشنر خوابیده است و این دونفر بسیار با هم دوست بوده‌اند.

طبق این گزارش، از زمانیکه مسئولیتی را در کاخ سفید برعهده گرفت، چندین بار به سرزمین اشغالی سفر داشته است و هنوز مشخص نیست که چه ارتباطاتی میان تماس‌های کوشنر با مقامات اسرائیلی و تحقیقات مولر با مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا وجود داشته است.

کوشنر همچنین به دلیل ارتباطاتی با افراد خارجی از جمله نشست‌ با «سرگئی کیسلیاک» سفیر سابق روسیه در آمریکا و «سرگئی گورکف» رئیس یک بانک دولتی روسیه زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.