نقد بازی PES 2018

پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ – PES 2018

سازنده: پی‌ای‌اس پروداکشنز – PES Productions

ناشر: کونامی – Konami

سکو: ویندوز، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان

سال: ۲۰۱۸

کد خبر : 32805
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 9:12

نقد بازی PES 2018

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، در بازی اخیر منچستر یونایتد و استوک سیتی که به تساوی کشیده شد، آسیب جدی که آنتونی مارسیال به میم بایرام دیوف وارد کرد، به عنوان تبلیغی عالی برای پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ تبدیل شد. در نسخه امسال سعی شده است مهارت ها و تکنیک های جدید بازیکنان که بسیار مورد توجه بوده اند در بازی نیز لحاظ شود که می تواند نکته قابل توجهی برایپی‌ای‌اس ۲۰۱۸ باشد. سازندگان این بازی می دانند چنین رخدادهایی برای طرفداران فوتبال چقدر دارای اهمیت است.

سازندگان بازی اساس و پایه‌ای عالی ایجاد کرده اند تا بتوانند دست آورد های چندین سال گذشته و هم چنین جنبه هایی جدید مربوط به این فصل را پیاده سازی کنند، تا در نهایت محصولی خوب و درخور توجه حاصل شود. بازی با توازنی متناقض همراه است؛ هم حسی از آشنا بودن در آن وجود دارد هم اینکه نیاز به باز آموزی دارد. ویژگی که اثباتی است بر وسعت کار و توانایی های گروه سازنده.

بازسازی مهارت های مربوط به اتفاق مارسیال که گفته شد، یا مهارت های دیگر بازیکنان، مهمترین و قابل توجه ترین رشد در نسخه‌ی امسال است که شاید بیش از هرچیز دیگری به چشم بیاید. دریبل های استراتژیک و افزایش فرآیند محسوس بودن وزن بازیکنان، بسیار خوب کار شده است. ویژگی هایی که می توانند در نتیجه بازی تان بسیار موثر باشند.

با اینکه پریدن و رد شدن از مدافعان هیجان انگیز است، سخت بودن این کار در اوایل، می تواند انگیزه‌ای برای بهبود سبک بازی تان بشود. نمی‌توانید بدون احتمال اینکه مورد انتقاد و یا حتی تمسخر قرار بگیرید، هر وقت خواستید تکل بروید. پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ بازی ذکاوت، صبر، و در دست داشتن زمان است، حتی اگر به این معنا باشد که با روندی آرام تر پیش بروید.

وقتی به معرفی بازی می پردازیم، واژه «آرام تر» مفهومی دقیق و واضح ندارد. استفاده از این کلمه‌ کاملاً درست و به جا نیست. به منظور تجربه‌ای کلی همراه با آرامش نیست، بلکه به این منظور که آهنگ و جریان بازی به شکلی صادقانه تر و واقع بینانه تر همراه با تغییراتی واقعی در سرعت بازی نمایش داده شده است.

با اینکه با دقت به حرکت درآوردن توپ در میدان کلید پیش بردن بازی است، همین روند می تواند باعث بروز اشتباهات و نرسیدن به هدف مورد نظرمان شود. این نشان می‌دهد چگونه سرعت آرام پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ فراتر از تنها برداشتن سرعت بالا در پاس کاری، دویدن و گل کردن است

پاس های پی در پی مشکل‌تر شده اند، دیگر این امکان وجود ندارد که بی‌وقفه به جلو حرکت کنید و پیش بروید، چون تا این حد تسلط روی بازی فردی ممکن نیست.

در بردن حریف های قدر، پاس های به‌موقع و حساب شده و تغییر مالکیت توپ عوامل مهمی هستند. توجه داشتن به میزان قدرت مورد نیاز در هر پاس بسیار مهم و اساسی است، اشتباه کردن در این مورد باعث می شود خیلی سریع جریان بازی از دستتان خارج شود.

با بهره بردن از هوش مصنوعی قوی، حملات کوبنده تر از قبل شده اند. مدافعان خیلی فضا را تنگ تر می‌کنند و بهتر می‌توانند بازی را از شما بگیرند؛ آن ها با نوک پا زدن به توپ یا استفاده از فیزیک بدنی شان از پیشروی شما جلوگیری می کنند.

دفاع موقعیتی به این معناست که حتی کم جثه ترین بازیکنان مهاجم هم اگر زیرک باشند می‌توانند از دفاعی سنگین عبور کنند. بازیکنانی همچون آنتوان گریزمان یا لویس سوارز بسیار عالی برای بازگشت به قسمت پشت میانی زمین بسیار عالی اند و می توانند توپ را به گوشه ها برای یارانشان بفرستند قبل از اینکه به فضای مورد نظر برسند. اگر دفاع آماده نباشد نمی توانند کاری کنند چون مهاجم به سرعت پیش می‌رود و با خودش پشتیبانی به همراه دارد.

این لحظات است که تغییرات در سرعت و کنترل بازی محسوس می شود، با دقت و بررسی بازی می توان توصیف دقیق تری از این مساله ارائه داد تا اینکه خیلی ساده بگوییم سرعت پیش رفتن کل بازی کند است. سرعت بازی نسخه سال قبل هم در دسترس است که اگر بخواهید باید آن را آزاد کنید.

گرفتن زلاتان ابراهیموویچ وقتی که توپ بلندی برایش ارسال می‌شود، می‌تواند مانع تسلط هوایی او بر توپ شود. حضور فیزیکی بازیکنان بسیار مهم است، حتی اگر نتوانید کاملاً توپ را تصاحب کنید، حضورتان می‌تواند این فرصت را ایجاد کند که سرعت عمل خوبی داشته باشید. گاهی داشتن بازیکنی در موقعیتی درست تمام چیزی است که نیاز دارید. کاری که بسیار آسان‌تر شده افزودن نشانه گر دیگری است که بازیکن بعدی برای انتخاب کردن را مشخص می کند.

تنش‌های نفر به نفر در کرنرها هم بسیار قابل توجه و مهم است؛ خط راهنما برداشته شده است، فضا بیشتر روی خواندن و چینش تحرک بازیکنان تمرکز دارد. ضربه‌های آزاد هم با حذف خط راهنما بهبود یافته است. توانایی شما در تغییر زاویه دوربین و تعیین میزان تغییر مورد نیاز برای زاویه دادن به توپ نشان می‌دهد که چقدر داشتن تشخیص بالا از موقعیت قرارگیری تان نسبت به دروازه می‌تواند تغییری بزرگ در بازی تان ایجاد کند.  چنین ترفندهایی که خیلی‌ها در وهله اول توجهی به آن ندارند اما نمی خواهند کل سال را بدون این ترفندها بازی کنند، درپی‌‌ای‌اس ۲۰۱۸ بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

منوها بسیار واضح و روشن هستند، بازیکنان احساساتشان را در گفت گو های خبری و صحبت‌هایشان در رخت کن بیان می‌کنند، و اگر می‌خواهید در صدر بمانید باید در مسابقات فصلی به پیروزی برسید.

بخش چالش، تجربه‌ای عمیق‌تر را به همراه داشته که روی غلبه بر سختی‌ها در باشگاهتان تمرکز دارد، مسائلی همچون بازیکنانی که می‌خواهند بروند.

علاوه بر مستر لیگ، بازگشت بازی تصادفی نیز گزینه‌ای عالی از نسخه امسال است. دو گروه تصادفی انتخاب شده و در مقابل بازیکن قرار می‌گیرند قبل از اینکه مبادلات شروع شود. به این صورت شما باید به دنبال حفظ داشته هایتان باشید و تلاش کنید که استعدادهای طرف مقابل را به دست آورید.

در لحظات انتخاب بازی بازخوردهای احساسات بازیکنان روی چهره آن‌ها دیده می شود، حس کسی را ایجاد می‌کند که در حال کنترل و پی ریزی این است که چطور باید بازی را پیش ببرد. اگر شما در لحظات آخر پس از دفاعی طولانی بازی را برده‌اید  هم شما و هم شاگردانتان روی صفحه نمایش این احساس را بروز می دهید.

پی‌ای‌اس حس عمیقی به بازیکنانی منتقل می‌کند که می‌دانند فوتبال ورزشی نیست که تنها از حملات بی‌ربط و الکی، توان و انرژی تمام نشدنی تشکیل شده باشد. این ورزش ابتکار، نوآوری و هماهنگی می‌طلبد. بازیکنان مهارت های بدون توپ را هم به همان اندازه مهارت های حفظ توپ باید یاد بگیرند.

بازیکنان حرفه‌ای و جدی مسابقه و چالش های طولانی در پیش دارند. پی‌ای‌اس ۲۰۱۸ به عنوان نقطه اوجی از این مجموعه بازی ها، محصول تیمی است که تا کنون با اعتماد به نفس بهره پیش رفته و نهایتا نتیجه طراحی ها و تلاش های سال‌های طولانی را می بینند.

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.