نرخ بیکاری در فصل زمستان به ۱۲.۵درصد رسیده

نرخ تورم مناطق روستایی در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل۱. ۸ درصد است که نسبت به فروردین ماه؛ نیم درصد افزایش یافته است.

کد خبر : 13162
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 - 10:59

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آمار ایران اعلام کرد: آمارهای مربوط به ساختار نیروی کار، مبنایی برای ارزیابی و تحلیل سیاست‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری در فصل زمستان به ۱۲.۵درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل ان ان ۰.۷ درصد و نسبت به فصل پاییز پارسال ۰.۲ واحد درصد افزایش یافته است.
بر اساس نتایج آخرین طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در زمستان ۱۳۹۵، جمعیت فعال (عرضه نیروی کار) به حدود۲۵.۵ میلیون نفر و جمعیت شاغل (تقاضای نیروی کار) به حدود۲۲.۳ میلیون نفر رسیده است.
آمار و اطلاعات مذکور در مقایسه با زمستان ۱۳۹۴ در خصوص جمعیت فعال ۱۰۷۸ هزار نفر و جمعیت شاغل ۷۶۶ هزار نفر افزایش را نشان می‌دهد.
برغم افزایش قابل ملاحظه ۷۶۶ هزار فرصت شغلی طی یک سال گذشته، به دلیل آن که تحت تأثیر افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، میزان افزایش در عرضه نیروی کار بیشتر از میزان افزایش در تقاضای آن بوده، لذا جمعیت بیکار و نیز نرخ بیکاری افزایش یافته است.
در زمستان ۱۳۹۵، نرخ مشارکت اقتصادی در گروه سنی ۱۰ ساله و بیشتر ۳۸.۹ درصد بوده است که در مقایسه با زمستان ۱۳۹۴ حدود۱.۲  واحد درصد افزایش داشته است. این افزایش در نرخ مشارکت اقتصادی، در همه گروه‌ها (زنان، مردان، شهری و روستایی) دیده می‌شود.
نرخ بیکاری جوانان (۲۴ – ۱۵ سال) در زمستان ۱۳۹۵ به ۲۸.۱ درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه در سال قبل از ان و فصل قبل از ان کاهش یافته که نشانگر امید در بهبود وضعیت اشتغال برای جوانان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز امار افزوده است: نرخ تورم مناطق روستایی در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل۱. ۸  درصد است که نسبت به فروردین ماه؛ نیم درصد افزایش یافته است.
این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۸. ۱۱ درصد است کهنسبت به تورم نقطه به نقطه فروردین۲  .۰ درصد افزایش یافته است.
شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ عدد۱. ۲۶۱ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل  ۲ .۰درصد کاهش داشته است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.