نرخ بیکاری در ایران به ۸ /۱۱‌درصد رسیده است

تعداد شاغلان در کشور ٢٣میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد چهار‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر در بخش کشاورزی، هفت‌میلیون و ۸۰۴‌هزار نفر در بخش صنعت و ١١‌میلیون و ٧٩٨‌هزار در بخش خدمات فعال بوده‌اند.

کد خبر : 45463
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 8:16

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، رئیس مرکز آمار ایران گفت: در آمار تابستان امسال ۶۲‌میلیون و ٩٨٠نفر به‌دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد سه‌میلیون و ۵۶۱‌هزار نفر، یعنی ۸/۱۱درصد مطلقا هیچ‌کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند. به گزارش ایسنا، امیدعلی پارسا افزود: مرکز آمار ایران در شرایط فعلی در حال تدوین برنامه ملی آمار کشور است تا وضعیت آمار کشور در پنج سال آینده مشخص شود. او با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان آذر این برنامه به تصویب شورای عالی آمار برسد، اظهار کرد: در چشم‌انداز این برنامه، نظام آمار ایران تبدیل به نظامی یکپارچه، پاسخگو، مورد اعتماد مردم و متخصصان و تامین‌کننده آمارهای رسمی باکیفیت و پیشرو می‌شود. رئیس مرکز آمار ایران با بیان آخرین آمار تورم در کشور بیان کرد: در مهر امسال نرخ تورم ۲/۸‌درصد بوده است که در خراسان‌جنوبی نیز آمار تورم همین مقدار است.

 

پارسا با تبیین اینکه تورم به معنای متوسط افزایش قیمت‌هاست، ادامه داد: نرخ تورم در کشور در مناطق شهری هشت‌درصد و در مناطق شهری خراسان‌جنوبی ۳/۷درصد است. او افزود: همچنین نرخ تورم در مناطق روستایی در کشور ۱/۹‌درصد و در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی ۹/۹‌درصد است. پارسا گفت: اشتغال انواع مختلف و تنوع زیادی دارد و از این جهت برای رسیدن به آمار اشتغال باید معیاری را انتخاب کرد که انواع اشتغال (خصوصی، دولتی، تمام‌وقت، پاره‌وقت) را در برگیرد، اما اینکه این اشتغال معیشت مردم را تامین می‌کند، بحث دیگری است. او اظهار کرد: تعداد جوانان بیکار ۴۲ تا ۵۱‌ساله حدود ۳۵۸‌هزار نفر است که ۲/۲۷‌درصد را تشکیل می‌دهد که این آمار درباره جوانان ۲۹ تا ۵۱سال ۴/۲۴‌درصد است. پارسا اظهار کرد: تعداد شاغلان در کشور ٢٣میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که از این تعداد چهار‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر در بخش کشاورزی، هفت‌میلیون و ۸۰۴‌هزار نفر در بخش صنعت و ١١‌میلیون و ٧٩٨‌هزار در بخش خدمات فعال بوده‌اند. رئیس مرکز آمار ایران بیان کرد: البته ۲/۹‌درصد از شاغلان اشتغال ناقص دارند؛ یعنی میزان ساعت کاری‌شان کمتر از ۴۴ ساعت در هفته بوده است. او ادامه داد: بر اساس آمار تابستان ۱۳۹۶نرخ مشارکت اقتصادی ۱۴‌درصد بوده که در خراسان‌جنوبی به ۳/۴۱درصد رسیده و همچنین نرخ بیکاری در استان بر اساس آمار ۹/۱۱درصد بوده است.

 

 

 


 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.