نخستین قربانی بیماری واگیر دار تب کریمه کنگو

اولین قربانی بیماری خطرناک و واگیر دار تب کریمه کنگو در شهر اصفهان مشاهده شده که جنازه بیمارِ از دست رفته درون وکیوم و پس از آن تابوت پلاستیکی پِرِس شده ، ۳ متر زیر زمین با شفته آهک دفن می شود، میزان سرایت این بیماری مهلک به اندازه ای است که حتی در هنگام دفن این شخص هیچکس تا فاصله ۱۰ متری آن هم حضور نداشت

کد خبر : 13892
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 12:24

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از رکنا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه مرگ یک جوان از اهالی شهرستان در شهر دیزیچه را بر اثر ابتلا به ویروس تب کریمه کنگو تایید کرد.

فیلم لحظه دفن کردن اولین قربانی تب کنگو در قبرستان شهرستان مبارکه + عکس

بدلیل امکان سرایت بیماری، متوفی با رعایت کامل موارد ایمنی و بهداشتی، ازطرف دستگاههای مربوطه در آرامستان شهر دیزیچه دفن شد.
طبق هشدار وزارت بهداشت، برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو، از خرید گوشت هایی که مهر سازمان دامپزشکی ندارند، خودداری نمایید.

تب کریمه کنگو یک بیماری حاد بوده که تب شدید و خونریزی فراوان به همراه داشته که ازطریق گزش کنه، تماس با خون، ترشحات لاشه دام و یا انسان آلوده منتقل می‌شود. این بیماری اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین مشاهده شد و نام تب خونریزی دهنده برای آن اعلام گردید .

در سال ۱۹۶۹ معلوم شد پاتوژن ایجاد کننده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشابه همان بیماری است، که در سال ۱۹۵۶ در کنگو مشاهده شده بود، ازاینرو ارتباط این دو مکان و بیماری باعث بوجود آمدن اسم فعلی شد. CCHF در انسان بیماری شدیدی همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ ٪ ایجاد می‌کند و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.