نایب رئیس خانه صنعت ومعدن: برجام، کارهای نشدنی ۳۷ ساله را شدنی کرد

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به دستاوردهای اقتصادی برجام گفت: فرجام برجام کارهای نشدنی ۳۷ ساله را شدنی کرد و اقداماتی که حدود چهار دهه انجام نشده بود پس از برجام انجام شد.

کد خبر : 19713
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 12:58

 
پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، حسن حسینی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت سالروز صنعت و معدن در بجنورد اظهار کرد: منتقدان برجام باید به دنبال منافع مردم باشند. 
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در کشور از این که برجام به فرجام رسید بسیار خوشحال است افزود: دستاوردهای برجام و اتفاقات ​خوب ناشی از آن در آینده به منصه ظهور می رسد. 
حسینی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در کشور درحوزه اقتصادی در حال رخ دادن است افزود: یکی از راه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، توسعه صادرات است اما چطور می توان بدون ارتباط با دنیا کالا و تولیدات را عرضه کرد؟
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: وقتی تعامل با خارج نباشد و نتوانیم با خارج گفت وگو کنیم نمی توانیم در صادرات موفق شویم و برای توسعه صادرات باید با دنیای خارج تعامل داشته باشیم.
وی با اشاره به ورود هواپیماهای جدید به کشور و نیز قرارداد نفتی با توتال، آن را نشانه خوبی از رشد اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: رای دوباره به آقای روحانی، رای اعتماد به این دولت است و در این مدت نیز بخش خصوصی نیز در برابر مشکلات صبوری کرده اند و اکنون از فرجام برجام خوشحال هستند. 

* دولت بدون تقویت بخش خصوصی نمی تواند کاری انجام دهد 
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه افزود: دولت بدون تقویت بخش خصوصی نمی تواند کاری انجام دهد بنابراین دولت برای اینکه به اهداف خود برسد باید بخشی از اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کند.
حسینی در بخش دیگر سخنان خود درباره ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه ارتباط صنعت با دانشگاه در حد شعار بوده است و نتیجه آن، این است که نه صنعت دانشگاه را می شناسد و نه دانشگاه با صنعت آشنایی دارد. 

* دانشگاه کلینیک درمان صنعت
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنایع باید بدانند دانشگاه ها کلینیک درمانی بخش صنعت هستند. 
وی با بیان اینکه صنعت ما فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد افزود: ما در برهه ای از زمان کارخانه هایی را وارد کردیم اما این صنایع بازسازی و نوسازی نشد. 
حسینی اظهار کرد: به طور مثال کارخانه ها نساجی را وارد کردیم اما چون دانش را نداشتیم نتوانستیم با دانش روز پیش برویم. 
وی به نتایج مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها اشاره کرد و گفت: در این ستادها هیچ مصوبه های خارج از چهارچوب قانون مصوب نمی شود اما نشنیده ایم که مسئولی به خاطر اینکه کار ارباب رجوع را طبق قانون پیگیری نکرده و یا سبب متضرر شدن فردی شده بازخواست و مواخذه شود. 

.https://telegram.me/jajinnews.

 

 

ادغام موسسه‌های مالی منتفی شد

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.