نامه ابراهیم گلستان به سیمین دانشور پرفروش شد

کتاب «نامه به سیمین» ابراهیم گلستان که به همت عباس میلانی منتشر شده است هفته گذشته مورد توجه علاقمندان به ادبیات معاصر بود و در صدر آثار پرفروش این هفته علوم انسانی قرارگرفت.

کد خبر : 22244
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 5:49

 به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از (ایبنا)، کتاب «نامه به سیمین» ابراهیم گلستان در فهرست پرفروش‌های روزهای آخرین هفته تیرماه جایگاه نخست را در اختیار دارد. این کتاب نوشته‌­هایی از ابراهیم گلستان به سیمین دانشور است و پاسخی است به نامه‌های او. کتاب به همت عباس میلانی در ۱۰۶ صفحه در انتشارات بازتاب‌نگار منتشر شده است. ابراهیم گلستان نویسنده و مترجم متولد۱۳۰۱ است. مجموعه داستان­‌های «آذر، ماه آخر پاییز» «شکار سایه»، «جوی و دیوار و تشنه»، «مد و مه» و داستان­ های «اسرار گنج دره جنی» و « خروس» از جمله آثار این نویسنده است. در مقدمه کتاب «نامه به سیمین» عباس میلانی نوشته است: «چند سال پیش، در دیداری با ابراهیم گلستان، سخن از آفت ساده‌انگاران پرمدعای گاه بی‌پروایی به میان آمد که نیم‌قرنی بر ذهن و زبان نسلی از ایرانیان نفوذ زیان‌بار داشته‌اند. گلستان از سابقه دوستی و آشنایی بیست و چندساله‌اش با آل احمد می‌گفت. از سیمین دانشور می‌گفت و از سجایای اخلاقی ستودنی‌اش…»
در بخشی از نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این مرد گفته است «کسی که قدیم را بفهمد جدید را حتما می‌فهمد یا متمایل است بفهمد.» با برهان خلف می‌توان گفت آن کس که تازه را نمی‌فهمد قدیم را هم نفهمیده است. آن‌هایی که تازه را نفهمیدند قدیم را نفهمیدند، پرت می‌گفتند. آن‌هایی که عاجزند از فهم، سنت را به جای جست‌وجو، عادت را به جای فهم می‌گیرند. نمی‌دانند گیرکردگی میان لجن فرق داد با ثابت‌قدم بودن. نمی‌دانند زیبایی جداست از زیور. نمی‌دانند زندگی را نمی‌شود چپاند در تابوت. تابوت جای زندگی نمی‌شود باشد، هرچند تابوت را به عطر و خلعت و کافور و شال ترمه بیارایی. زندگی بیرون از آن برهنه می‌رقصد.»

کتاب «شفای زندگی» نوشته‌ «لوئیز ال هی» با ترجمه گیتی خوشدل عنوان دیگری از پرفروش های این روزهای علوم انسانی است. این کتاب در زمینه‌ خودسازی، تحول جسم و جان و ذهن و همین‌طور پزشکی است. انتشارات «پیکان» چاپ پنجاه‌ونهم این کتاب را در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است. «شفای زندگی» در چهار بخش و شانزده فصل تدوین شده است.

عنوان کتاب دیگری که در این هفته فروش مناسبی داشته است «سرکلاس با کیارستمی» نوشته پال کرونین است. این کتاب با ترجمه سهراب مهدوی از سوی انتشارات نظر منتشر شده است و این روزها فروش خوبی را تجربه می­ کند. این کتاب نگاهی است شاعرانه به زیبایی‌شناسی کیارستمی و تلاش او برای آفرینش معنا از راه سینما. همچنین مجموعه‌ای از راهنمایی‌های عملی که حول اصول کلی سازمان‌دهی شده است.

«نیمه تاریک وجود» نوشته دبی فورد با ترجمه فرناز فرود از انتشارات حمیدا، «حقوق بگیران انگلیس در ایران» نوشته اسماعیل رائین از انتشارات بدرقه جاویدان، «هنر همیشه بر حق بودن» نوشته آرتور شوپنهاور با ترجمه عرفان ثابتی از انتشارات ققنوس، «گذر از سرمایه داری» نوشته سعید راهنما و ترجمه پرویز صداقت از انتشارات آگاه، «واپسین عصر طلایی هالیوود» نوشته جاناتان کرشنر با ترجمه نریمان افشاری از انتشارات بیدگل، «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی» و ترجمه عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز از نشر چشمه و «جامعه‌شناسی روسپیگری» نوشته سعید مدنی از انتشارات پارسه عناوین کتاب­هایی هستند که به ترتیب در جدول پرفروش­های این هفته قرار گرفته اند.

این آمار از کتابفروشی چشمه آران،شهرکتاب ابن ­سینا، کتابفروشی چتر، شهرکتاب مرکزی، کتابفروشی ثالث، کتابفروشی افق، کتابفروشی اسفند شیراز، کتابکده فرهنگ زنجان، شهرکتاب گرگان، کافه کتاب آفتاب مشهد، کتابفروشی یراقچی، کتابفروشی چشمه کورش، کتابفروشی مولی، کتابفروشی خوارزمی اصفهان و کتابفروشی امیرکبیر تهیه شده است.

جدول پرفروش های علوم انسانی در هفته دوم تیرماه
ردیف عنوان کتاب نویسنده / مترجم ناشر قیمت
(تومان)
درباره کتاب
۱ نامه به سیمین ابراهیم گلستان بازتاب نگار ۹۰۰۰  این کتاب نوشته‌هایی از ابراهیم گلستان به سیمین دانشور است. عباس میلانی درباره کتاب نوشته است: «به تواضع گفت: «بعضی از این حرف‌ها را اینجا نوشته‌ام.» صدوچند صفحه‌ای بود. دست‌خط گلستان بود، مخاطبش سیمین دانشور و پاسخی بود به نامه‌ای از او…
۲ شفای زندگی لوئیز ال.هی/گیتی خوشدل پیکان (البرز) ۲۲۰۰۰ این کتاب در زمینه‌ خودسازی، تحول جسم و جان و ذهن و همین‌طور پزشکی ‌کلی‌نگر در سراسر دنیا بسیار معروف است. شفای زندگی در چهار بخش و شانزده فصل تدوین شده است.
۳ سرکلاس با کیارستمی پال کرونین/سهراب مهدوی نظر ۱۷۰۰۰ این کتاب در حقیقت برداشت‌ها و گزیده‌های به دقت غربال‌شد نگارنده از «روش‌شناسی» کیارستمی و ادای دینی است به رویکرد هنری و نگرش فلسفی او به هستی و ارتباط حسی او با محیط پیرامونش
۴ نیمه تاریک وجود دبی فورد/ فرناز فرود حمیدا ۱۵۰۰۰ موضوع کتاب وجود درباره‌ برداشتن نقاب از جنبه‌های خاصی از وجودمان است که باعث از بین رفتن ارتباطات، کشته شدن روح و همچنین مانع شکوفا شدن رؤیاهایمان می‌شود.
۵ حقوق‌بگیران انگلیس در ایران اسماعیل رائین بدرقه جاویدان ۳۸۰۰۰ این کتاب شرح حالی است از رجال ایران و رابطه آنها با انگلستان در دوره قاجار  برای نخستین بار در سال ۱۳۴۷ منتشر شده است..
۶ هنر همیشه برحق‌ بودن آرتور شوپنهاور/ عرفان ثابتی ققنوس ۸۰۰۰ در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «آرتور شوپنهاور ، فیلسوف نامدار آلمانی، در این کتاب، که اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست، رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در بحث و مجادله بیان می‌کند. با این حال، از منظری دیگر، خواننده در این کتاب با برخی آفات بحث و استدلال آشنا می‌شود، آفاتی که به کرات در گفتگوها و بحث های روزمره نیز رخ می‌نمایند.»
۷ گذر از سرمایه‌داری سعید راهنما/ پرویز صداقت آگاه ۲۳۰۰۰ سعید رهنما استاد بازنشسته علوم سیاسی و رئیس سابق مدرسه عالی سیاستگذاری و مدیریت دولتی در دانشگاه یورک کانادا در این‌کتاب نخست مسأله‌ گذار از سرمایه‌داری را توضیح می‌دهد و به چهره واقعی سرمایه‌داری جهانی می‌پردازد. در ادامه گفت‌وگوهای استادانه‌ای با دوازده اندیشمند و فعال پرآوازه سوسیالیست پاسخ‌هایی همگرا، عاری از جزم‌اندیشی، سرشار از شواهد تاریخی و صادقانه ارائه می‌دهد.
۸ واپسین عصر طلایی هالیوود جاناتان کرشنر/ نریمان افشاری بیدگل ۳۵۰۰۰ جاناتان کرشنر هم استاد اقتصاد سیاسی است و هم منتقد سینما. او در این کتاب کوشیده به واسطه توصیف و تبیین عمده‌ترین وقایع تاریخی دهه هفتاد آمریکا، به تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم این زمینه غیرهنری بر پیدایی آثار هنری-سینمایی این دوره، هم از حیث فرم و هم از حیث محتوا بپردازد.
۹ هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی/عادل فردوسی پور بهزاد توکلی و علی شهروز چشمه ۲۸۰۰۰ این کتاب تلاش دارد تا با شناساندن چیستی خطاها و دانستن نحوه شناسایی آنها راه حل­‌هایی را برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌­تر به‌دست آید
۱۰ جامعه‌شناسی روسپیگری سعید مدنی قهفرخی پارسه ۳۶۰۰۰ در کتاب جامعه شناسی روسپیگری تلاش شده است تا با توجه به معضلات اجتماعی و مشکلاتی که این افراد دارند و همچنین جمع بندی کاملی از مطالعات در موضوع مورد بحث که در فهرست آن اشاره شده است، راه‌کارهایی ارائه شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.