ناخرسندی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فعالیت‌های ترکیه در قدس

روزنامه اصهیونیستی «اسرائیل حایوم» از جمله نشریه‌های طرفدار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور طی گزارشی نوشت که ترکیه با حمایت از فلسطینیان مقیم قدس شرقی سعی در تقویت هویت اسلامی این شهر دارد.

کد خبر : 17903
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1396 - 8:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه اسرائیلی «اسرائیل حایوم»، از جمله نشریه‌های طرفدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در گزارشی با عنوان “تقویت قدرت اردوغان در تپه معبد” به حمایت ترکیه از فلسطینی های مقیم قدس شرقی و تلاش آن برای تقویت هویت اسلامی این شهر پرداخت.

در این گزارش ضمن تاکید بر اجرای ۶۳ پروژه به ارزش میلیون‌ها دلار از سوی آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» از سال ۲۰۰۴ تا کنون در قدس شرقی نوشت: ترکیه‌ یک قرن بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی درصدد آن است که با ریختن میلیون‌ها دلار پول به بخش شرقی قدس نقش دولت مسلمان را برعهده بگیرد.

این روزنامه صهیونیستی در گزارش مذکور با بیان اینکه نوسازی هلال در سر قبه الصخره و آرشیو دولتی امپراطوری عثمانی در محوطه مسجدالاقصی در میان فعالیت‌های انجام شده توسط تیکای ترکیه قرار دارد، به افزایش نصب پرچم ترکیه بر روی دیوار‌های مغازه ها و محبوبیت روزافزون غذا‌های این کشور در قدس شرقی اشاره کرد.

این روزنامه همچنین با اشاره به رابطه نزدیک ترکیه با شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی و اکرمه صبری، مفتی سابق قدس گفت: متحدان ترکیه دشمن اسرائیل هستند.

 

 

WWW.TELEGRAM.ME/JAJINNEWS

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.