معاون بهزیستی لرستان: روند طلاق همچنان رو به افزایش است/۲۳ درصد از جمعیت لرستان را افراد مجرد تشکیل می‌دهند

معاون بهزیستی لرستان گفت:بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی زوجین و در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال انجام می‌شود.

کد خبر : 32637
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:39

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  ابتسام داشی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: استان لرستان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۶۱ درصد آن در شهرها و ۳۹ درصد آن در روستاها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد از جمعیت استان را افراد مجرد تشکیل داده‌اند افزود: ۴۲۵ هزار و نفر از جمعیت استان بین ۱۵ تا ۳۵ سال سن دارند.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان از روند روبه‌رو شد طلاق در ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر نسبت ازدواج به طلاق۵/۲ است.

داشی شهرستان‌های بروجرد، دورود، کوهدشت و سلسله را دارای بیشترین آمار طلاق در لرستان اعلام کرد و افزود: بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی زوجین و در رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال انجام می‌شود.

وی به انجام آموزش‌های پیش و حین ازدواج از سوی بهزیستی به منظور کاهش طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: در حالی ۲۳ درصد جمعیت استان ما را مجردین واجد شرایط آموزش تشکیل داده‌اند که سال گذشته فقط توانستیم حدود یک درصد از این جمعیت را آموزش دهیم.

معاون بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته به ۲۵ هزار و نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شد که از این افراد ۱۸ درصد به جای طلاق به سازش رسیدند.

داشی عدم هماهنگی و یکپارچه بودن برنامه دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از طلاق را از چالش‌های موجود دانست و خواستار برنامه‌ریزی و هماهنگ شدن دستگاه‌ها در این حوزه شد.


telegram.me/jajinnews

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.