مشکلات منطقه گردشگری «تنگه کافری» حل می شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: مشکلات منطقه گردشگری «تنگه کافری» شهرستان بدره حل می شود.

کد خبر : 31166
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1396 - 7:36

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر،عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: تنگه کافری بدره یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری استان است.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت های دریاچه سیمره و مناظر بکر و طبیعی این منطقه و حضور گردشگران داخلی و خارجی لازم است تمهیدات لازم برای ایجاد امکانات و ساماندهی طرح های گردشگری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی قایق های گردشگری، استفاده از قایقرانان مجرب و دارای گواهینامه معتبر، بیمه کردن سرنشینان قایق های گردشگری و استفاده از جلیقه های نجات از مهمترین راهکارهای ساماندهی منطقه گردشگری تنگه کافری است.

تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد. رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.

جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایران از دیگر جاذبه های این تنگه است. طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است.

در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است. هم چنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید.


 

 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.