مشمولان غیرغایب با حداقل ۳۵ سال سن از خدمت سربازی معاف شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، معافیت مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و داری حداقل دو فرزند را تایید کرد.

کد خبر : 1505509
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 10:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه گفت: ۱۵ مورد اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان درباره مصوبات برنامه هفتم ­وجود داشت که این موارد برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده بود.

وی بیان کرد: روز گذشته بررسی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موارد اختلافی مربوط به برنامه هفتم به اتمام رسید و بر این اساس، ما تلاش می‌کنیم که قانون برنامه هفتم­ تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیر ماه برای اجرا ابلاغ شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان که در این دو، سه ماه اجرا نشده بود، به دلیل عدم ابلاغ قانون برنامه هفتم بود و بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم­ ­شاهد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد سال اول برنامه هفتم خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم­ بیان کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن اعلام نظر کرد درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند که در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

زنگنه اظهار کرد: امیدوارم که با ابلاغ قانون برنامه هفتم ما شاهد عملیاتی شدن کامل این قانون در کشور باشیم.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.