مدارس گاگول پرور

پول خانواده هایشان و کلاس های آنچنانی و معلم های خصوصی و کتاب ها و البته فشار خانواده ها برای رقابت با دیگران است

کد خبر : 14706
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 - 10:07
 

این هوش دانش آموزان نیست که آن ها را وارد این مدارس می کند بلکه پول خانواده هایشان و کلاس های آنچنانی و معلم های خصوصی و کتاب ها و البته فشار خانواده ها برای رقابت با دیگران است.در واقع وضعیت طوری شده است که این دانش آموزان به جز درس خواندن هیچ کار دیگری بلد نیستند و تمام زندگیشان را فقط درس خوانده اند ونتیجه اش می شود برچسب “گاگول” از سوی جامعه.

بسیاری از دانش آموزانی که به مدرسه های تیزهوشان راه پیدا می کنند، عموما تیزهوش نیستند. آنچه یکی از مسئولان آموزش و پرورش آنان را «دانش آموزان دوپینگی» می نامد؛ کنایه ای به اینکه به خاطر کلاس های بسیار زیاد فوق برنامه، آنها توانسته اند به این مدرسه ها راه پیدا کنند.

 
به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از تابناک :در واقع این هوش دانش آموزان نیست که آن ها را وارد این مدارس می کند بلکه پول خانواده هایشان و کلاس های آنچنانی و معلم های خصوصی و کتاب ها و البته فشار خانواده ها برای رقابت با دیگران است.
 

گواه این مطلب بررسی دانش آموزان مدارس تیزهوشان است.در آنجا شما خواهید دید که انگار این مدارس نماینده قشر خاصی (متوسط رو به بالا و مرفه) از جامعه هستند.حال آنکه همه می دانیم به نسبت جمعیتی هم که بخواهیم نگاه کنیم پایین شهری ها باید دانش آموزان بیشتری در این مدارس داشته باشند.

 
 
امروزه البته یک نوع جدید هوش به عنوان مقیاس «تیزهوشی» افراد به کار می رود و آن «هوش هیجانی» است؛ به عبارت دیگر «EQ» به جای «IQ». هوش هیجانی اما ارثی نیست و لزوما از تعامل با خانواده شکل نمیگیرد بلکه نتیجه تعامل مستقیم با جامعه است. به طور طبیعی، مدرسه ها می توانند یک نمونه با اعتبار از کل جامعه باشند و وقتی کودکان – چه تیزهوش یا کم هوش- از محیط عادی مدرسه دور شده و تنها در میان کودکان همسان خود تحصیل کنند، فرصت یادگیری بسیاری از مهارت هایی که در برخورد با جامعه به آنها نیاز دارند را از دست می دهند.
 
در واقع وضعیت طوری شده است که این دانش آموزان به جز درس خواندن هیچ کار دیگری بلد نیستند و تمام زندگیشان را فقط درس خوانده اند ونتیجه اش می شود برچسب “گاگول” از سوی جامعه.
 
نمونه این گاگول پروری را در برنامه ای از تلویزیون دیدیم که یکی از رتبه های برتر کنکور که در مدرسه تیزهوشان تحصیل کرده بود حتی قادر به حرف زدن در حد چند جمله هم نبود و در سن ۱۸ سالگی نمی دانشت خانه شان در کجای شهر واقع شده است!
 
این است که آموزش و پرورش فارس تلاش کرده که به مرور مدرسه های تیزهوشان را تعطیل کند.
 
عبدالرسول احمدی، معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پذیرش دانش آموزان در مقطع های اول در مدرسه های تیزهوشان متوقف شده و فعلا تنها دانش آموزان «تیزهوش» در مقطع های دوم و سوم مشغول به تحصیل هستند؛ علت اصلی اینکه همه مقطع ها تعطیل نشده و دانش آموزان به مدرسه های عادی فرستاده نشده اند هم این بوده: «مقاومت خانواده ها».
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.