محورهای بیانیه نشست باکو/ تأکید بر اجرای برجام از سوی همه طرفها

وزیران خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان با پایان پنجمین دور از مذاکرات سه‌ جانبه، بیانیه‌ مشترکی صادر کردند.

کد خبر : 51173
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 13:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، وزیران خارجه کشورهای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان پس از پایان پنجمین دور از مذاکرات سه‌ جانبه در باکو، امروز چهارشنبه بیانیه‌ مشترکی صادر کردند.

 

3 کشور

 

در این بیانیه مشترک، سه کشور بر عزم خود برای تقویت همکاری‌ ها و انسجام تأکید کرده‌ و تصریح کردند که دارای منافع مشترکی در تقویت صلح و ثبات در منطقه هستند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: طرفین هرگونه عدم تحمل و تبعیض بر اساس قومیت، نژاد، مذهب و باورها را محکوم کرده و بر اهمیت تقویت بیش از پیش همکاری‌ ها در مبارزه با تروریسم، جدایی‌ طلبی و افراط‌ گرایی خشن تأکید دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سه کشور بر تقویت همکاری های فیمابین درباره لزوم مبارزه با قاچاق انسان، مواد مخدر و سلاح، جرایم سازمان‌ یافته، جرایم سایبری و مهاجرت های غیرقانونی نیز تأکید می کنند.

بخش دیگری از این بیانیه درباره برجام نیز چنین آمده است: سه کشور بر اهمیت برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) که نشان دهنده موفقیت مذاکرات چندجانبه و دیپلماسی است، تأکید کرده و اذعان کردند که اجرای موفق برجام نیازمند اجرای کامل الزامات از سوی تمام طرف‌ها است؛ همچنین با توجه به پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، طرفین تعهد همه اعضای سازمان ملل برای کمک به اجرای برجام را یادآور می شوند.

لازم به ذکر است، دور آتی نشست سه‌جانبه وزرا، در ترکیه برگزار خواهد شد.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.