لیگ برتر فوتبال / تقابل هم نام‌های استقلالی در اهواز برای صعود در جدول / نبرد دیدنی پرسپولیس با تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی

در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال تیم استقلال تهران مقابل همنام اهوازی قرار می‌گیرد و پرسپولیس صدرنشین در دیداری حساس باید در تهران به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز برود.

کد خبر : 52923
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 7:44

 

 

به گزارش پایگاه خبری ججین  ، مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر طی امروز(پنجشنبه) و فردا (جمعه) با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که در ادامه نگاهی کوتاه به مهم‌ترین بازی‌های این هفته داریم:
استقلال خوزستان- استقلال
هر دو به صعود فکر می‌کنند
دو تیم همنام که در فوتبال ایران به اصطلاح برادر نامیده می‌شوند مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. استقلال خوزستان هفته گذشته مقابل تراکتورسازی شکست سنگینی را متحمل شد، برعکس برادر بزرگترش که در تهران تیم صنعت نفت را به چهار میخ کشید و با یک برد پرگل دل هوادارانش را شاد کرد و به آنها نوید بازگشت به روزهای اوج را داد.
استقلال با ۹ گل خورده بعد از پرسپولیس دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد ولی آبی پوشان اهوازی صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع هستند و ۲۴ گل خورده‌اند. شاگردان شفر اگر بتوانند در این بازی پیروز شوند شانس حضور در جمع ۴ تیم برتر جدول را خواهند داشت به شرطی که پیکان و سایپا این هفته ناکام بمانند. برادر کوچک‌تر اما برای فرار از انتهای جدول و خطر سقوط در جدول لیگ تلاش می‌کند. استقلال خوزستان اما مثیم دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. میلاد زکی‌پور تنها محروم آبی پوشان تهرانی است.
پرسپولیس- تراکتورسازی تبریز
یک بازی در سطح آسیا
سرخپوشان با ۸ امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم جدول همچنان صدرنشین لیگ برتر هستند اما این دلیل نمی‌شود که در نیم فصل دوم باز هم بخواهند امتیاز از دست بدهند. شاگردان برانکو بعد از حذف از جام حذفی ۲ امتیاز در بازی با فولاد خوزستان از دست دادند و این هفته هم میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند. تراکتوری که قطعا در این بازی به اندازه پرسپولیس روی سکوها تماشاگر خواهد داشت! اگرچه تراکتورسازی در رده دهم جدول است اما شاگردان گل‌محمدی فوتبالی تاکتیکی و با برنامه را ارایه می‌دهند همین مسئله بر جذابیت‌های فنی این بازی اضافه می‌کند. تقابل دو تیم تاکتیکی که البته هر دو هم در آسیا حضور دارند. این بازی می‌تواند در سطح لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. یک بازی هیجان‌انگیز برای هر دو تیم.در تراکتورسازی امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس که بخاطر سربازی به این تیم رفته اکنون به روزهای اوجش بازگشته است. در بازی قبل هم گلزنی کرد و اکنون او مجبور است مقابل تیم اصلی خودش و هواداران پرسپولیس قرار بگیرد. سرخپوشان هم علی علیپور ۱۰ گله را دارند که خیلی آماده است اما وحید امیری همچنان مصدوم است و احتمال دارد در این بازی غایب باشد.
پیکان – پارس جنوبی؛ جدال مدعیان
دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ تلاش می‌کنند. پارس جنوبی در اولین سال حضورش در لیگ برتر شگفتی ساز بزرگ شد اما چند هفته‌ای است که این تیم نمی‌تواند خوب نتیجه بگیرد. ظاهرا دلیل این مسئله مصدومیت برخی بازیکنانش از جمله امید سینگ و زبیدی است. پارس جنوبی برای حفظ رده دوم باید از پیکان ۳ امتیاز بگیرد. پیکان در رده چهارم جدول است و یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی، شاگردان جلالی برای رسیدن به رتبه سوم تلاش می‌کنند. دو تیم خطوط دفاعی مستحکمی دارند و سخت گل می‌خورند.
سپاهان – پدیده؛ پایان ناکامی‌های کرانچار؟
سپاهان هنوز نتوانسته به شرایط خوبش برگردد و در رده دوازدهم جدول است. باید دید کرانچار می‌تواند در این مسابقه به پیروزی برسد و سرو سامانی به زرد پوشان اصفهانی در جدول لیگ بدهد یا این پدیده است که از اصفهان دست پر برمی گردد. پدیده‌ای که با کم شدن ۶ امتیاز از سوی فیفا به رده یازدهم سقوط کرده ‌اما جایگاه واقعی‌اش بین تیم‌های بالای جدول است. هر دو تیم ناکام هستند اما پدیده را فیفا ناکام کرده و سپاهان خودش ناکام بوده است. برنامه هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر می‌باشد:
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶
*استقلال خوزستان……………………… استقلال تهران(ساعت۱۵)
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶
*گسترش فولاد………………………………. ذوب آهن(ساعت۱۴:۳۰)
*مشکی پوشان……………………. سپیدرود رشت( ساعت ۱۴:۳۰)
*پرسپولیس……………………………….تراکتورسازی(ساعت ۱۴:۳۰)
*پیکان…………………………………….. پارس جنوبی جم(ساعت ۱۵)
*نفت تهران……………………………….. فولاد خوزستان(ساعت ۱۵)
*سپاهان………………………………………………. پدیده(ساعت ۱۵:۱۵)
*صنعت نفت آبادان…………………………….. سایپا(ساعت ۱۶:۴۵)

 

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.