قنوت عاشقی به تمنای لبیک بر “هل من ناصر ینصرنی”

مردم عزادار استان تهران همزمان با ظهر عاشورا، به تأسی از امام حسین(ع) نماز ظهر را در پاسخ به ندای “هل من ناصر ینصرنی” اقامه کردند.

کد خبر : 35680
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 10:32

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، امام حسین(ع) در سخت‌ترین شرایط و در حین جنگ ، نماز را در اول وقت اقامه کرد و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود، نمى‌گوید اول جنگ و بعد نماز، او این درس را از پدر بزرگوارش على(ع) آموخت و اکنون ما که در مکتب این بزرگوار درس پس می‌دهیم باید با انجام این فریضه نشان دهیم که به پیروی از امام و مقتدایمان همواره سر بر آستان بندگی خداوند فرود می‌آوریم.

ظهری که نماز عشق برپا کردی، دین را ز قیام خویش احیا کردی؛ آن روز تو خود سران خودباور را، با خون گلوی خویش رسوا کردی؛ به تأسی از امام مهربانی‌ها در روز عاشورا روزی که به نام نامی این بزرگوار است، در حین عزاداری و ناله وقتی صدای زیبای «اللّه اکبر» از مساجد و تکایا بلند شد، همه دلدادگان در هر مسیری که بودند، نماز عاشقی اقامه کردند.

در تهران و شهرستان‌های استان تهران از جمله ورامین، پیشوا، قرچک، شهریار، ملارد، شهرقدس، پاکدشت، ری، رباط‌کریم، بهارستان، پردیس، دماوند و فیروزکوه نیز مردم عزادار و دلداده مکتب حسین(ع)، در ظهر عاشورا با اقامه نماز اول وقت به خوبی نشان دادند که مکتب عاشورا زنده است و زنده خواهد ماند.

در میدان امام حسین(ع) تهران به عنوان میعادگاه عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین ابوترابی و حضور باشکوه مردم عزادار برگزار شد.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.