قطب شمال نخستین زادگاه ایرانیان باستان

فرشاد فرشیدراد اسنادی را در کتاب «کشور هفتم، قاره گمشده در قطب شمال» جمع‌آوری کرده که برای نخستین بار اثبات می‌کند روزگاری سرزمین قطب شمال اقیانوسی یخ زده نبوده است بلکه به اثبات نظریه استقرار ایرانیان در عرض‌های بالاتر، پیش از کوچ به ایران‌ویچ می‌پردازد.

کد خبر : 24697
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 5:57

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از   ایبنا  جلد دوم کتاب جغرافیای کهن و سرزمین‌های گمشده با عنوان «کشور هفتم، قاره گمشده در قطب شمال» منتشر شد. این کتاب به قلم و پژوهش فرشاد فرشیدراد ردپای روشنی از دوران ایران‌ویچ یاد شده در وندیداد را به خوانندگان نشان داد و راه را برای پژوهندگان تاریخ فراکهن ایران، گشوده است.

 

پایگاه خبر ججین
ایرانویچ نخستین سرزمین اهورامزدا
در کتاب «کشور هفتم، قاره گمشده در قطب شمال» خواننده با اسناد و متونی آشنا می‌شود که برای نخستین بار اثبات می‌کند روزگاری در هزاره‌های بسیار دور، سرزمین قطب شمال اقیانوسی یخ زده نبوده بلکه قاره‌ای بسیار آباد و بهشت‌گونه در مرکز همه تمدن‌های جهان بوده که جایگاه ویژه‌ای داشته است. جهانیان به این سرزمین با احترام می‌نگریستند و آن را گرامی می‌داشتند. در بیشتر کتاب‌های ایرانی از اوستا و متون کهن ایرانی چون: بن‌دهشن، گزیده زاداسپرم و مینوی خرد تا نوشتار‌های جغرافیدانان اسلامی از هفتمین کشور میانی زمین به نام خونیرس نامبرده شده که ایرانویچ بخشی از آن است. در این متون خونیرس را نخستین سرزمینی دانسته‌اند که اهورامزدا آن را آفریده است.

 


 

https://telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.