قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بعد از ظهر امروز برگزار شد.

کد خبر : 49123
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1396 - 12:49

به گزارش پایگاه خبری ججین ، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۱۴:۳۰ امروز به میزبانی مقر یوفا در شهر نیون سوئیس قرعه کشی شد.

برای اولین بار در ادوار این رقابت‌ها پنج تیم انگلیسی به مرحله حذفی راه یافته‌اند. منچستر سیتی، منچستر یونایتد، چلسی، تاتنهام و لیورپول توانستند از طریق گروه‌های مربوطه به مرحله‌ی حذفی راه پیدا کنند.

گزارش کامل مراسم قرعه کشی مرحله حذفی  را در ادامه می‌خوانید:

 

* قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

* یوونتوس – تاتنهام

1

* بازل – منچسترسیتی

2

* پورتو – لیورپول

3

* سویا – منچستریونایتد

4

* رئال مادرید – پاری سن ژرمن

5

* شاختار دونسک – رم

6

* چلسی – بارسلونا

7

* بایرن مونیخ – بشیکتاش

8

 

*مراسم با پخش تیزری از تیم‌های صعود کرده به مراحل حذفی آغاز شد.

 

* ژابی آلونسو، ستاره سابق رئال مادرید، در این مراسم حضور دارد و به مجری کمک می‌کند:

ژابی

*نمایی از محل برگزاری قرعه کشی

کیف

کیف2

 

* پوستر زیبای یوفا:

111

 

* قوانین قرعه کشی: تیم‌هایی که در مرحله گروهی با هم حضور داشتند و از یک کشور هستند در دور حذفی برابر هم قرار نمی‌گیرند. این بدان معناست که پنج تیم انگلیسی تا یک چهارم نهایی رو در روی هم بازی نمی‌کنند.

 

* در دقایقی پایانی مانده به شروع قرعه کشی طرفداران تیم‌های مطرح به پیش بینی قرعه کشی پرداختند:

بایرن مونیخ – تاتنهام هاتسپور

شاختار دونسک – رم

رئال مادرید – پاری سن ژرمن

سویا – بشیکتاش

بازل – لیورپول

چلسی – بارسلونا

پورتو – منچستر یونایتد

یوونتوس – منچسترسیتی

 

* شانس رویارویی تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی:

یوفا

 

در ادامه درباره اینکه تیم‌های چگونه برابر هم قرار خواهند گرفت و نحوه قرعه کشی آشنا می‌شوید:

تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی:

جدول

 

سید اول: بارسلونا، بشیکتاش، لیورپول، منچسترسیتی، منچستر یونایتد، رم، پاریس سن ژرمن، تاتنهام

سید دوم: بازل، بایرن مونیخ، چلسی ،یوونتوس، پورتو، رئال مادرید، سویا، شاختار دونتسک

11111

 

وضعیت ۱۶ تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی:

منچستریونایتد:

ژوزه مورینیو مطمئنا قصد دارد از حضور رئال مادرید در دور بعدی جلوگیری کند، سرمربی که به همراه پورتو و اینترمیلان قهرمانی در چمپیونز لیگ را کسب کرده است. بایرن مونیخ هم گزینه سختی برای شاگردان مورینیو خواهد بود، تیمی که به همراه یوپ هاینکس نتایج فوق العاده‌ای کسب کرده است. سخت ترین حریف آنها می‌تواند پاری سن ژرمن باشد. شاختار دونسک و یوونتوس، دو رقیب مرموز شیاطین سرخ هستند.

1

چلسی:

شاگردان آنتونیو کونته از گروه سختی با حضور اتلتیکو مادرید و رم به عنوان تیم دوم صعود کردند و آرزوی قرعه آسانی در این مرحله دارند. بشیکتاش می‌تواند آسانترین گزینه برای چلسی باشد و بارسلونا و پاری سن ژرمن هم کابوس آبی‌ها هستند.

چلسی

لیورپول:

لک لک‌ها تا به حال یک قهرمانی در لیگ قهرمانان داشته‌اند. راه صعود آنها به مرحله حذفی شگفت آفرین بود. ۷ گل در دو بازی پایانی گروه E آنها را به کابوس تیم‌های ضعیف تبدیل کرد. شاگردان یورگن کلوپ با ۲۳ گل زده در مرحله گروهی بهترین آمار تیم‌های انگلیسی در این دوره را به نام خودشان ثبت کردند. حریفان احتمالی لیورپول در این مرحله رئال مادرید، بایرن مونیخ و منچستریونایتد هستند.

3

منچسترسیتی:

منچسترسیتی گواردیولا به دنبال کسب تاریخی ترین نتایج است و رهبر لیگ برتر انگلیس با اختلاف چشمگیری از گروه F صعود کردند. اگرچه آنها موفق بوده‌اند اما اینکه حریفان احتمالی‌شان رئال مادرید و بایرن مونیخ باشد، واهمه دارند.

5

تاتنهام:

با صدرنشینی شاگردان مائوریسیو پوچتینو از گروهی که رئال مادرید و دورتموند در آن حضور داشتند حالا یوونتوس، شاختاردونسک و بایرن مونیخ رقبای احتمالی‌شان هستند.

7

بارسلونا:

سرمربی: ارنستو والورده/ ستاره: لیونل مسی/ بهترین نتایج: قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲, ۲۰۰۶, ۲۰۰۹, ۲۰۱۱, ۲۰۱۵

تیمی که در این دوره نیمار را در اختیار نداشت با ۶ امتیاز اختلاف و اقتدار در صدرنشینی همانند لالیگا به مرحله حذفی راه پیدا کرده است.

مسی

بشیکتاش:

سرمربی: سونل گونش/ ستاره: جنک تسون/ بهترین نتیجه در لیگ قهرمانان اروپا / جام اروپا: یک چهارم نهایی ۱۹۸۷

قهرمان فصل پیش لیگ ترکیه با ایستادن در صدر گروه G به همراه پورتو راهی مرحله حذفی شده و اگر چه این فصل همانند فصل قبل نتایج بی نظیری نداشته‌اند و در رده پنجم لیگ ترکیه حضور دارند، اما تعداد کمی از باشگاه‌ها هستند که از سفر به استانبول لذت خواهند برد. احتمال تقابل این تیم با پنج نماینده انگلیسی بیشتر است.

بشیکتاش

پاری سن ژرمن:

سرمربی: اونای امری / ستاره: نیمار/ بهترین نتیجه درلیگ قهرمانان اروپا / جام اروپا: نیمه نهایی ۱۹۹۵

میلیاردرهای فرانسوی که با خریدهای داغ و جنجالی در تابستان لیگ قهرمانان را اولویت خودشان قرار داده اند هم امتیاز با بایرن مونیخ از گروه B صعود کردند. نیمار و ادینسون کاوانی به همراه کیلیان ام باپه مثلث هجومی خطرناکی هستند که نتایج درخشانی را این فصل رقم زده‌اند.

اریس

رم:

مربی: دی فرانچسکو / ستاره: ادین ژکو / بهترین نتیجه جام اروپا: فینال جام اروپا ۱۹۸۴

با درخشش ادین ژکو که اخیرا عنوان بیست و یکمین بازیکن برتر سال ۲۰۱۷ از نگاه نشریه فرانس فوتبال را به دست آورد، رم موفق شد در گروه C بالاتر از چلسی به حذفی راه پیدا کند. رم در این دوره حریف دست و پا بسته‌ای نبود و در خانه با سه گل از سد چلسی گذشته بود.

رم

بازل:

سرمربی: رافائل ویکی / ستاره: دیمیتری اوبرلین / لیگ قهرمانان اروپا/ بهترین نتیجه جام اروپا: یک چهارم نهایی ۱۹۷۴

بازل در گروهی که منچستریونایتد قرار داشت به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و به عنوان تیم دوم گروه A جواز حضور در مرحله حذفی را دریافت کرد. موفق ترین نتیجه آنها در این مرحله شکست ۵ بر صفر بنفیکای پرتغال بود. دیمیتری اوبرلین ستاره بازل در این بازی‌ها بود که از تیم سالزبورگ به صورت قرضی برای بازل بازی می‌کند.

بازل

بایرن مونیخ:

سرمربی: یوپ هاینکس/ ستاره: رابرت لووندوفسکی /  لیگ قهرمانان و جام اروپا: قهرمان در سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۷۵، ۱۹۷۶، ۲۰۰۱، ۲۰۱۳

با شروع کند بایرن در لیگ قهرمانان، آنجلوتی برکنار شد و هاینکس هدایت این تیم را برعهده گرفت؛ سرمربی که آخرین بار در سال ۲۰۱۳ قهرمانی را برای باوارایی‌ها رقم زده بود. آنها می‌توانستند به عنوان تیم دوم راهی حذفی شوند اما با تفاضل گل بهتر بالاتر از پاری سن ژرمن قرار گرفتند تا قرعه آسانتری در انتظارشان باشد.

بایرن

یوونتوس:

سرمربی: ماسیمیلیانو آلگری/ ستاره: پائولو دیبالا / بهترین نتیجه لیگ قهرمانان و جام اروپا : فاتح ۱۹۸۵، ۱۹۹۶

یووه بار دیگر به قدرت دفاعی‌اش متکی است اما پائولو دیبالا در خط حمله آنها را به یکی از مرگبار ترین متصدیان اروپا تبدیل کرده است. ملی پوش آرژانتینی هر چند در مرحله گروهی تنها یک گل به ثمر رساند اما جدی ترین تهدید برای تیم‌های این مرحله است.

 

پورتو:

سرمربی: سرجیو کانسیسیو / ستاره: وینسنت ابوبکر/ جام قهرمانان اروپا و جام اروپا: برندگان ۱۹۸۷، ۲۰۰۴

پورتو می‌تواند بهترین گزینه برای تیم‌ها حاضر در این گروه باشد. آنها در گروهی G یکی از ناکارآمدترین نمایش خط دفاعی را داشتند و میانگین در هر بازی دو گل دریافت کرده‌اند. در مقابل ابوبکر ستاره این تیم بوده و در اندیشه افتخار آفرینی برای پورتو در مرحله حذفی است.

 

رئال مادرید:

سرمربی: زین الدین زیدان / ستاره: کریستیانو رونالدو / بهترین نتایج در لیگ قهرمانان و جام اروپا: برندگان ۱۹۵۶، ۱۹۵۷، ۱۹۵۸، ۱۹۵۹، ۱۹۶۰، ۱۹۶۶، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

کهکشانی‌ها که از ابتدای فصل با نتایج ضعیف در لالیگا مورد انتقاد قرار گرفتند در مرحله گروهی نمایش درخشانی نداشتند ولی پس از تاتنهام از گروه H صعود کردند تا به تکرار قهرمانی سال گذشته امیدوار باشند. کریسیتانو رونالدو با ۹گل زده در ۶بازی ستاره این تیم است و آنها شایسته سومین قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

رئال

سویا:

سرمربی: ادواردو بریزو / ستاره: وصام بن یادر / بهترین لیگ قهرمانان و جام اروپا: یک چهارم نهایی ۱۹۵۸

سویا با دو برد و سه مساوی پس از لیورپول از گروه E صعود کرده و سنگین ترین شکست آنها در ماه اکتبر برابر اسپارتاک مسکو بود. سویا از معضلات کلیدی رنج می‌برد و آنها تنها برابر ماریبور قادر به ثبت کلین شیت بودند.

 

شاختار دونسک:

سرمربی: پائولو فونسکا / ستاره: برنارد/ بهترین نتیجه در لیگ قهرمانان اروپا و جام اروپا: یک چهارم نهایی ۲۰۱۱

دو پیروزی این تیم برابر ناپولی و منچسترسیتی در مرحله گروهی امید زیادی به صعود پیدا کرد و به همراه سیتیزن‌ها راهی مرحله حذفی شد. پیش بینی می‌شود نماینده اوکراین شگفتی ساز این دوره باشد.

 

زمان برگزاری بازی‌ها:

تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی دور رفت رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی، طی روزهای ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه به مصاف حریفان می‌روند و دیدارهای برگشت را در خانه طی روزهای ۱۴، ۱۳، ۷ و ۶ مارس میزبانی می‌کنند.

بنابراین ۱۶ مارس مرحله یک چهارم نهایی قرعه کشی می‌شود و ۳ و ۴ آپریل دور رفت و ۱۰ و ۱۱ آپریل مرحله برگشت این دوره برگزار خواهد شد.

۲۴ و ۲۵ ماه آپریل دور رفت و ۱ و ۲ ماه مِی دور برگشت مرحله نیمه نهایی برپا خواهد شد. فینال چمپیونز لیگ امسال هم در تاریخ بیست و ششم ماه مِی به میزبانی شهر کیف برگزار می‌شود.

 

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.