قالیچه پروین گم شد!

پروین اعتصامی که در جوانی از دنیا رفته بود، در زندگی زناشویی دچار مشکل بود و شاید همین مشکل باعش شد تا قالیچه جهیزیه‌اش آنطور که در خانه همه نو‌عروس‌ها استفاده می‌شود، به کارش نیاید

کد خبر : 38326
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 - 11:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” ،  مجیدی مجیدی اولین فیلم سینمایی‌اش را در خارج از کشور ساخته است. «آنسوی ابرها» را مجیدی در هند فیلمبرداری کرده است و گفته می‌شود ایده ساخت این فیلم در هندوستان، سفری بوده که مجیدی برای پیدا کردن لوکیشن فیلم «محمد رسول الله(ص) به این کشور داشته است. فیلم «آنسوی ابرها» به تازگی تکمیل شده‌است و مجیدی در مصاحبه‌ای درباره این فیلم می‌گوید: «آنسوی ابرها دنباله اعتقادات سینمایی من است که ریشه در ارزش‌های انسانی، عشق، دوستی و روابط خانوادگی دارد. این فیلم همچون «بچه‌های آسمان» داستان یک برادر و خواهر است، با این تفاوت که آنها بزرگ شده‌اند و با کشمکش‌های بزرگ‌تری در شهر شلوغ بمبئی رو به رو هستند.»

در دوره‌ای نام این فیلم حتی به عنوان نماینده احتمالی ایران در اسکار مطرح شده بود که خیلی زود این مسئله رد شد. با توجه به اینکه عنوان شده بود قرار است فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در سه اپیزود ساخته شود و پیش از اینکه مجید مجیدی درگیر ساخت فیلم «آنسوی ابر‌ها» شود، تهیه‌کنندگان فیلم «محمدرسول الله(ص)» از ساخته شدن قسمت دوم این فیلم خبر داده بودند که میسر نشد. اکنون باید منتظر بود و دید که مجیدی می‌خواهد بعد از «آنسوی ابرها» دوباره سراغ پروژه قبلی برود یا خیر!
گلایه یک گرافیست از بد‌حسابی مدیران فیلم فجر
طراح پوستر «علی حاتمی» که قرار بود در جشنواره فیلم فجر استفاده شود از بد‌حسابی مدیران جشنواره فیلم فجر انتقاد کرد. آیدین آغداشلو در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: پارسال تصمیم گرفتند پوستر جشنواره فجر را به على حاتمى اختصاص بدهند. سفارشش را براى من آوردند. فرصتشان هم کم بود و دیر کرده بودند. من هم به یاد و به خاطر على حاتمى عزیزم شب و روزم را گذاشتم براى این کار. کار که تمام شد، تحویل گرفتند و بردند. این نقاش ادامه داد: چهار، پنج روزى خبرى از سفارش‌دهنده‌ها نشد تا وقتى که تلفن کردند که کار را نپسندیده‌اند و چون که نپسندیده بودند، پولش را هم ندادند!
بد‌حسابی مالی و نپسندیدن طرحی که آغداشلو برای جشنواره طراحی کرده بود، در حالی انجام شد که برای دوره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر، یک عکس از علی حاتمی با استفاده از نرم‌افزار‌های ادیت عکس دستکاری‌شده و شبیه نقاشی شده بود، به عنوان پوستر جشنواره معرفی شد که اجرای گرافیکی ضعیف آن اعتراض‌های متعددی را به همراه داشت.
جشنواره فیلم فجر دو سالی می‌شود که از چهره پرتره هنرمندان ایرانی برای پوستر جشنواره استفاده می‌کند. در سال ۹۴ نیز پوستری با طرح چهره مرحوم خسرو شکیبایی انتخاب شده بود که طرح آن به دلیل انتقاد‌ها از طراحی و گرافیکش، چند بار تصحیح شد.
قالیچه پروین گم شد!
قالچیه جهیزیه پروین اعتصامی که به موزه فرش تبریز اهدا شده بود، گم شده است! پروین اعتصامی مشهور‌ترین شاعره تاریخ ادبیات فارسی است که در طول دوره کوتاه زندگی‌اش توانست تأثیر مهمی بر شعر فارسی داشته باشد. پروین اعتصامی که در جوانی از دنیا رفته بود، در زندگی زناشویی دچار مشکل بود و شاید همین مشکل باعش شد تا قالیچه جهیزیه‌اش آنطور که در خانه همه نو‌عروس‌ها استفاده می‌شود، به کارش نیاید و دست آخر از موزه فرش تبریز سر درآورد،اما چند وقتی است که خبری از این قالیچه ارزشمند نیست و جایش در موزه خالی است؛ موضوعی که «فارس» آن را پیگیری کرده‌است. علی‌اصغر شعر‌دوست، رئیس خانه موزه شهریار می‌گوید: «دو هفته پیش که به دعوت شورای شهر به عمارت مرکزی شهرداری تبریز رفتم و به موزه فرش سری زدم، قالیچه را ندیدم! بلافاصله سؤال کردم که قالیچه ۱۲ متری جهیزیه پروین اعتصامی چه شده‌است؟ برخی ابراز بی‌اطلاعی کردند و برخی گفتند که نیاز به تعمیرات و رسیدگی داشت؛ چراکه کیفیتش نازل شده بود، از این رو به انبار منتقل شده است.»
کاخ موزه شهرداری تبریز که موزه فرش تبریز نیز در آن واقع شده اطلاع‌رسانی درباره انتقال قالیچه پروین اعتصامی نکرده و همین موضوع باعث نگرانی فرهنگ‌دوستان تبریزی شده است. آنها خواستار توضیح مدیران موزه درباره وضعیت این قالیچه نفیس هستند.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.