فرصت دادگاه CAS به عربستان و AFC برای پرداخت غرامت ایران

میانجی گران دادگاه CAS برای پرداخت غرامت ایران به فدراسیون فوتبال عربستان و AFC فرصت دادند

کد خبر : 25931
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 9:47

 به گزارش پایگاه خبری ججین  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از فدراسیون عربستان و AFC به دادگاه حکمیت ورزش، ماه گذشته در مقر این دادگاه در سوئیس به شکلی جدی پیگیری شد و نمایندگان ۲ کشور و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارائه مدارک برای احقاق  حق خود تلاش کردند.

هرچند مفاد این نشست کاملا محرمانه است اما شنیده می شود میانجی گران دادگاه cas در این پرونده تا حد زیادی حق را به طرف ایرانی داده اند و این امر می تواند خبر خوبی برای فوتبال کشورمان باشد.

رضا جاودانی، وکیل حقوقی فدراسیون فوتبال دراین باره اظهار داشت: مفاد جلسه رسیدگی به شکایت ایران از فدراسیون فوتبال عربستان و AFCمحرمانه است اما تا جایی که من اطلاع دارم دادگاه CAS پس از بررسی مدارک طرفین به فدراسیون فوتبال عربستان و AFC  فرصت داده تا درباره پرداخت غرامت های فدراسیون فوتبال و تیم های ایرانی، مستندات کافی ارائه دهند و طبیعتا این امر خبر امیدوار کننده ای است چراکه در نهایت می تواند احتمال موفقیت ایران را در این پرونده به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

لازم به ذکر است، باید به انتظار زمان اعلام حکم نهایی دادگاه CAS ماند  اما به نظر می رسد این پرونده با پیروزی ایران مختومه شود. در چنین شرایطی AFC و فدراسیون فوتبال عربستان باید تا پیش از آغاز فصل ۲۰۱۸ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، غرامت سنگینی را به باشگاه های ایرانی و فدراسیون فوتبال پرداخت کنند. البته تکلیف برگزاری دیدار نمایندگان ۲ کشور در کشور ثالث تاکنون مشخص نشده است.

تیم های ایرانی در ۲ فصل اخیر لیگ قهرمانان هزینه های زیادی مانند تامین بلیت رفت و برگشت به کشورهای بی طرف، بلیت فروشی بازی ها، هزینه اسکان تیم های عربستانی در کشورهای ثالث و اجاره ورزشگاه ها پرداخت کردند که براساس تصمیم میانجی گران دادگاه حکمیت ورزش، تمام این هزینه ها باید به ایران پرداخت شود.

با این وجود باید دید آیا همچنان تیم های ایرانی و عربستانی در زمینی بی طرف به مصاف هم می روند یا اینکه از فصل آینده لیگ قهرمانان دیدار تیم های ایرانی و عربستانی در خاک این ۲ کشور برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.