غرفه آیت الله هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه قرآن از نگاه پسر

محسن هاشمی رفسنجانی درباره غرفه پدرش در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: فکر می کنم برای اولین بار است که چهره قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم معرفی می‌شود.

کد خبر : 14672
تاریخ انتشار : شنبه 13 خرداد 1396 - 6:01

به گزارش پایگاه خبری ججین به نقل از ایرنا از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، محسن هاشمی رفسنجانی ضمن بازدید از غرفه جماران در نمایشگاه قرآن گفت: در غرفه جماران و غرفه اختصاصی آیت الله هاشمی رفسنجانی واقعا تحت تأثیر قرار گرفتم و کارهای بسیار زیبایی در این غرفه صورت گرفته از جمله برخی عکس های آیت الله هاشمی که بسیار تأثیرگذار است.
رئیس دفتر نشر معارف انقلاب با اشاره به مجموعه کتاب هایی که از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در این غرفه به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: آیت الله هاشمی ۵٣ جلد کتاب قرآنی شامل تفسیر راهنما و مجموعه فرهنگ قرآن دارد که امیدواریم این مجموعه در اختیار تمامی قرآن پژوهان و محققان این حیطه قرار گیرد.
وی درباره اهمیت نمایشگاه قرآن گفت: رویداد نمایشگاه اگر با اطلاعات کامل برگزار شود و همراه با تبلیغات مناسب و گسترده به درستی به اجرا درآید، می تواند تأثیر خود را بگذارد و مردم با علاقه در این رویداد شرکت می کنند و این امر در جهت آگاهی بخشی مردم بسیار حائز اهمیت است.
عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه قرآن از کیفیت این نمایشگاه و مشارکت بیشتر مردم نسبت به سال گذشته در مورد کتابهای عرضه شده در نمایشگاه امسال ابراز خرسندی کرد و گفت: تمام غرفه هایی که در حال بازدید از آنها هستم برای من تازگی دارند و جدید هستند.
وی افزود: فضای نمایشگاه امسال، نسبت به دوره های پیشین بسیار همدلانه تر و مسالمت آمیز بوده و همه دست اندرکاران دوستانه دور هم جمع شده و اهداف قرآنی خود را دنبال می کنند.
هاشمی اضافه کرد:‌ به نظر می رسد امسال میزان مشارکت نسبت به دوره های قبل بیشتر بوده و این از مزیت و نتایج دولت تدبیر و امید دکتر روحانی است و امیدواریم که همین روش در سال های آینده نیز ادامه پیدا کند.
وی درباره اهمیت بخش بین المللی نمایشگاه قرآن گفت: متأسفانه تهران معمولا در زمینه های بین المللی خیلی قوی عمل نمی کند و امسال نیز بعد بین المللی نمایشگاه نسبت به ابعاد دیگر خیلی پررنگ نبوده که مایه تأسف است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایران به عنوان کشوری شیعه مطرح است و رویدادهایی نظیر نمایشگاه قرآن می تواند در مقیاس بین المللی به لحاظ رسانه ای و تبلیغاتی برای ما قدرت مانور ایجاد کند و در برنامه ریزی های خود نباید از این مهم غافل باشیم.
وی درباره بخش حوزه علمیه خواهران گفت: در گذشته بحث حوزه عملیه خواهران خیلی جدی نبوده که خوشبختانه این موضوع در حال حاضر جدی گرفته شده و الان تعداد حوزه های خواهران در سراسر کشور به قدر کافی افزایش پیدا کرده و جوابگوی دانش پژوهان و فعالانی که در این حیطه تحصیل می کنند، خواهد بود.

** شماره دوم نشریه نمایشگاه قرآن منتشر شد
به گزارش ایرنا، دومین شماره از بولتن بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در ۱۶ صفحه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی شامل بخش های مختلفی نظیر مصاحبه و گفت و گو با چهره های شناخته شده هنری، سیاسی و ورزشی نظیر امیرحسین آقامیری هنرمند نگارگر، امید زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون، نادر طریقت فیلمساز، محمد پنجعلی بازیکن فوتبال و همچنین احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران است.
همچنین در این نشریه گزارشی از بخش های مختلف نمایشگاه شامل غرفه کودک و نوجوان، بخش ارائه محصولات عفاف و حجاب و همچنین گزارشی از غرفه بخش ویژه نمایشگاه به چاپ رسیده است.

** مثلث خوشبختی
معصومه حاتمی کارشناس خانواده در نشست کارگروه مد و لباس ستاد عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن که با موضوع آسیب شناسی روابط زوجین برگزار شد، اظهار داشت: آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است که طلاق را می توان به دو نوع طلاق ثبتی و عاطفی دسته بندی کرد.
وی افزود: طلاق عاطفی زمانی اتفاق می افتد که اگرچه زن و شوهر در کنار هم و زیر یک سقف زندگی می کنند اما از بودن با هم لذت نمی برند و رابطه سردی با یکدیگر دارند.
حاتمی در معرفی تکنیک مثلث خوشبختی گفت: بشر از دیرباز به تعریف واحدی از خوشبختی نرسیده و عرفا، سیاستمداران، فیلسوفان و اقشار دیگر هر یک خوشبختی را از منظر خود به گونه ای متفاوت تعریف و تبیین می کنند.
وی همچنین افزود: خوشبختی از منظر روانشناسی یعنی احساس آرامش داشتن و اینکه من از آنچه دارم راضی هستم و متاسفانه باور غلطی در بین ما وجود دارد که همیشه منتظر تشویق دیگران هستیم.
این روانشناس تربیتی یکی از ضلع های مثلث خوشبختی را خویشتن نوازی دانست و گفت: ما همواره فکر می کنیم که نباید خیلی به شخص خودمان اهمیت دهیم در صورتی که ابعاد آرامش همین است که انسان به خود توجه کند.
حاتمی با اشاره به دو ضلع دیگر این مثلث با عنوان دیگرنوازی و همنوازی خاطرنشان کرد: در علم روانشناسی اثبات شده که ایجاد حس آرامش تا حد زیادی منوط به نوازش عاطفی و روحی اطرافیان است، همچنین افرادی که در کنار هم و در یک خانه زندگی می کنند مهم است که نسبت به یکدیگر ادبیات محبت آمیز داشته باشند.
وی افزود: باور اشتباهی در بین ما رایج است که توجه به عواطف اعضای خانواده به دلیل نزدیکی بیش از حد ما خیلی اهمیت ندارد و این مساله بزرگترین ضربه را به تحکیم بنیاد خانواده می زند.
حاتمی انواع نیازهای انسان را به پنج بعد اصلی عاطفی، جنسی، جسمی، عقلانی و اجتماعی طبقه بندی کرد و گفت: تنها نیازی که اتفاقا مهم ترین نیاز در راستای تحکیم بنیاد خانواده است و ارتباطی با توان اقتصادی ندارد، نیاز عاطفی است.
وی زوجین خوشبخت را زوجینی دانست که در زمان تنش به سرعت متوجه می شوند و خود را از نقطه سقوط بالا می کشند چراکه هرچه تنش بیشتر ادامه پیدا کند، سقوط سخت تر و عمیق تر اتفاق می افتد.
این روانشناس تربیتی از زوجین خواست تا به شریک زندگی خود مانند رقیب نگاه نکنند و افزود: در رابطه زناشویی برنده و بازنده ای وجود ندارد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا بیست و ششم خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.