صدرنشینی اتریش در شب صعود فرانسه و هلند/ صعود ۳ تیم از یک گروه کسل‌کننده

تیم‌های اتریش، فرانسه و هلند موفق به صعود از گروه D رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ شدند.

کد خبر : 1507192
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1403 - 20:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، دوازدهمین روز از رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۱۹:۳۰ با برگزاری دو دیدار همزمان از گروه D آغاز شد؛ دیدارهایی که با توقف فرانسه و پیروزی اتریش مقابل هلند همراه بود.

در حساس‌ترین بازی؛ تیم اتریش در ورزشگاه المپیا اشتادیون شهر برلین دست به کار بزرگی زد و هلند مدعی را ۳ بر ۲ شکست داد تا با ۶ امتیاز و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. نیمه اول اتریش مزد عملکرد خوبش را با گل به خودی «دونیل مالن» در دقیقه ۶ گرفت. هلند نیمه دوم را بسیار خوب شروع کرد و توسط کودی خاکپور در دقیقه ۴۷ به گل رسید. این گل ۱۲ دقیقه دوام داشت؛ چرا که «رومانو اشمید» با یک ضربه سر زیبا گل دوم اتریش را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۵ ممفیس دپای موفق به ثبت گل دوم هلند شد تا این تیم باز هم صدرنشین گروهش شود؛ البته که این صدرنشینی بسیار موقت بود، چون «مارسل سابیتر» هافبک باشگاه دورتموند در دقیقه ۸۰ با ضربه‌ای از زاویه تقریباً بسته، گل سوم اتریش را وارد دروازه هلند کرد تا این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ این تیم خاتمه پیدا کند.

در دیگر بازی امروز تیم فرانسه فرصت بسیار خوبی را برای صدرنشین از دست داد و مقابل تیم قعرنشین لهستان به تساوی یک بر یک رسید.

در این بازی ابتدا کیلیان امباپه در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی برای فرانسه گلزنی کرد اما روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پننالتی نتیجه را مساوی کرد. امباپه با گلی که به ثمر رساند، اولین گلش در تاریخ حضور در رقابت‌های یورو را به ثبت رساند.

در جدول رده‌بندی این گروه اتریش با ۶ امتیاز صدرنشین شد، فرانسه با ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و هلند با ۴ امتیاز به رتبه سوم بسنده کرد. هر سه تیم از این گروه صعود کردند.

 

صعود ۳ تیم از یک گروه کسل‌کننده

دور پایانی رقابت‌های گروه D یورو ۲۰۲۴ به کسل‌کننده‌ترین شکل ممکن و با ۲ تساوی بدون گل به پایان رسید.

انگلیس با دو جین ستاره نامدار مقابل سد دفاعی اسلوونی ناکام ماند و دو تیم در یک بازی کسل کننده به تساوی بدون گل دست پیدا کردند.

در دیگر بازی هم صربستان که برای صعود نیاز داشت دانمارک را شکست دهد مقابل این تیم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد.

به این ترتیب انگلیس با ۵ امتیاز صدرنشین شد و دانمارک و اسلوونی هر ۲ با ۳ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و صربستان با ۲ امتیاز حذف شد.

دانمارک و اسلوونی در تمام آیتم‌ها با هم برابر بودند و حتی در تعداد کارت‌های زرد هم با هم تفاوتی نداشتند و سرانجام تعیین تیم دوم و سوم توسط جایگاه دو تیم در آخرین رنکینگ فیفا رقم خورد و دانمارک به دلیل جایگاه بهتر در رتبه دوم قرار گرفت و حریف آلمان در یک‌هشتم نهایی شد و اسلوونی به عنوان تیم سوم صعود کرد.

با نتایج امسب کرواسی کورسوی امیدش برای صعود به عنوان تیم سوم از بین رفت و شاگردان دالیچ از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

 


برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.