شیرجه روی پیست برای فتح مدال طلا!

توری بووی، دونده زن آمریکایی با یک “شیرجه” استثنایی، قهرمان رقابت های دو ۱۰۰ متر زنان دنیا شد تا به قولی که ۵ سال قبل به مادربزرگش داده بود، عمل کرده باشد.

کد خبر : 24756
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 9:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ورزش سه، سال ۲۰۱۲، توری بووی از خانه اش در سند هیل، المپیک لندن را تماشا می‌کرد، بدون اینکه خودش در آن حضور داشته باشد. بووی عضو تیم ملی آمریکا بود که به علت مصدومیت در مسابقات انتخاباتی نتوانسته بود در این دوره از المپیک شرکت کند. او که دو ۲۰۰ متر را در کنار مادربزرگش تماشا می‌کرد، به او گفت:” واقعا فکر می‌کنم می‌توانم این ها را شکست بدهم.

پایگاه خبر ججین

۵ سال بعد، در استادیوم اصلی که برای المپیک لندن استفاده می‌شد، بووی به حرفی که زده بود عمل کرد و موفق شد مدال طلای دو ۱۰۰ متر را به دست آورد. با این حال، بووی هیچگاه نحوه بردن این مدال را تصور نمی‌کرد، اینکه ماریا ژوزه تا لو از ساحل عاج را در آخرین سانتی مترهای مسابقه نقطه و سپس تعادلش به هم خورده و زمین بخورد. ابتدا این لو بود که شروع به جشن گرفتن کرد ولی نمایشگر، نتیجه دیگری را نشان می‌داد.

بووی که با خوش شانسی از مصدومیت فرار کرد، از اینکه در ۱۰.۸۵ ثانیه موفق شده بود مدال طلا را کسب کند و با یک دهم ثانیه، لو را شکست دهد، به نظر شگفت زده می‌آمد. او در کنار هموطنش جاستین گاتلین که در دو ۱۰۰ متر مردان توانسته بود اوسین بولت را شکست دهد، پدیده های روز یکشنبه بودند. آنها موفق شدند آمریکا را برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۵ به دو طلا در رشته ۱۰۰ متر برسانند.

او بعد از این مسابقه هیجان انگیز و فراموش نشدنی گفت:” شاید به خاطر شیرجه ای که زدم، شاید حالا کمی احساس درد می کنم ولی باعث شد که من به قهرمانی برسم. کمی پایم زخمی شده ولی خودم را برای مسابقه ۲۰۰ متر آماده می‌کنم.”

انتظار می‌رفت در فینال ۱۰۰ متر، الانی تامپسن از جامائیکا بتواند قهرمان شود، دونده ای که در دو رقابت قبلی یعنی المپیک سال گذشته و لیگ الماس بووی را به راحتی شکست داده بود. تامپسن شروع خوبی داشت ولی رفته رفته سرعتش کاسته شد و در نهایت در رده پنجم کار را به پایان رساند.

 


 

telegram.me/jajinnews

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.