شکایت مسلمانان کانادا به ممنوعیت استفاده از روبند در این کشور

مسلمانان کانادا، از ممنوعیت حجاب در استان کبک، شکایت کردند

کد خبر : 43032
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 13:15

 

Kanadadaki peçe yasağı yargıya taşındı

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ” ت ر ت ”  مسلمانان کانادا از قانون ممنوعیت استفاده از برقع که ۲۰ روز پیش از در استان کبک تصویب شده بود؛ شکایت کردند.

شورای ملی کانادا مسلمان (NCCM) و انجمن آزادی های مدنی کانادا، با ارایه دادخواستی به دادگاه قانون ممنوعیت استفاده از روبند و برقع را بسیار ناعادلانه و ناقض آزادی دین و وجدان” توصیف کرد.

احسان گارده مدیر اجرایی NCCM در یک کنفرانس مطبوعاتی در مونترال، ممنوعیت استفاده از برقع یا نقاب را خلاف اعلامیه حقوق شهروندی کبک و منشور حقوق بشر و آزادی کانادا دانست. هر دو این اعلامیه ها هرگونه تبعیض مبتنی بر مذهب و ویژگی های شخصی فرقه ای را ممنوع کرده است

گارده افزود : ما به این قانون که به نوعی گروه اقلیتی از زنان مسلمان بی دفاع را هدف گرفته و باعث ایجاد تبعیض در جامعه می باشد اعتراض کرده ایم زیرا که این قانون باعث به حاشیه کشیده شدن زنان و حذف آنان از جامعه خواهد شد.

چند هفته قبل سی ان ان در گزارش خود خبر از تصویب قانونی در شهر کبک خبر داد؛ که طبق آن در صورتی که در این شهر، کارکنان دولتی و سایر شهروندان زن از برقه یا روبند استفاده کنند، مشمول خدمات دولتی نخواهند شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا درباره این قانون گفته بود که هر چند دولت فدرال حق دخالت در قوانین ایالتی ندارد ولی باید به حقوق همه کانادایی ها احترام گذاشته شود.

 

 


 

 

telegram.me/jajinnews

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.