شکایت از دادسراها از طریق دادستانی کل کشور

یکی از راه‌های شکایت از دادسراها که شاید کمتر شناخته شده باشد، مراجعه به سایت دادستانی کل کشور است.

کد خبر : 51757
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 17:40

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، به طور قطع برای کسانی که به دستگاه قضایی کشور مراجعه می‌کنند پیش آمده که از رفتار یک بازپرس یا قاضی گلایه داشته باشند و دلشان بخواهد این گلایه را به گوش مسئولان برساند.

در قانون برای این موضوع تدابیری اندیشیده شده است که راه سهل الوصول و همگانی آن می‌شود مراجعه به دادسرای انتظامی قضات و شکایت از قاضی مورد نظر فارغ از اینکه چه مستندات و مدارکی باید ارائه کنید شاید برای همه ممکن نباشد به این دادسرا مراجعه کنند.

اما پیش می‌آید که کسی از یک بازپرس یا نحوه تعامل در یک دادسرا شاکی باشد و مد نظرش نباشد که به دادسرای انتظامی قضات مراجعه کند حالا تکلیف این افراد چیست؟

دادستانی کل کشور پا به میدان گذاشته و برای تکریم ارباب رجوع و ستاندن داد مردم راه حلی را پیش پای شاکیان گذاشته است به نام سامانه نظارت بر دادسراها.

می‌پرسید چگونه؟ کافی است شما در مسیر شکایت از دادسراها به یک راه‌ کمتر شناخته شده اکتفا کنید و با مراجعه به سایت دادستانی کل کشور شکایت خود را ثبت کنید.

در سایت دادستانی کل کشور به نشانی dadsetani.ir قسمتی تحت عنوان «گزارشات مردمی» وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید گزینه اعتراض به عملکرد دادسراها را انتخاب و شکایت خود را مطرح کنید.

هرچند در این مسیر شما باید فیلدهای درخواست شده را پر کنید و اسم و مشخصات خود و شعبه و دادسرایی که از آن گلایه دارید را هم ثبت کنید.

پایگاه خبر ججین

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.