شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان تصویب سند ۲۰۳۰ نبود

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: کشور ما بر چه اساسی باید به تغییرات آموزشی غربی تن دهد؟ چرا باید برنامه‌های ملی در این حوزه را با سیاست‌های جهانی تطبیق دهیم؟ مگر در باطن این تغییرات، راه نفوذ فرهنگ غرب در کشور تسهیل نمی‌یابد؟

کد خبر : 16072
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 9:08

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، نشست تخصصی سند ۲۰۳۰ عصر دیروز(دوشنبه ۲۲ خرداد ماه) با حضور کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، زهرا آیت‌‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در این نشست آیت‌اللهی با اشاره به فرآیند سند آموزش ۲۰۳۰۰ در دولت گفت: در واقع با امضای آن‌ها، جمهوری اسلامی ایران خودش را متعهد به اجرای ۲۰۳۰۰ کرده است، این در حالی بود که مسئولان رده بالای کشور که صاحب اندیشه هم هستند، در جریان نبودند.

وی افزود: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در جریان تصویب سند ۲۰۳۰ نبودند، در اسفند ماه سال ۹۵ در یک جلسه آن هم پیش از دستور این موضوع مطرح شد، این در حالی است که طبق مصوبه هیأت وزیران که سند آن هم موجود است، کارگروه‌هایی برای سند ۲۰۳۰ تشکیل شده است تا بتواند برنامه ۲۰۳۰ را اجرا کند که این کارگروه چیزی شبیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آیت‌اللهی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۵ برنامه عمل تحول بنیادین آغاز دشه است، گفت: تصویب نامه هیأت وزیران به امضاء معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای دکتر جهانگیری و به شماره ۷۶۴۰۲ /ت ۵۲۹۱۳ هـ مورخ ۲۵/۶/۹۵ اظهار می‌دارد: در جلسه ۲۱/۶/۹۵ برای هماهنگی و ارائه راهکارهای تحقق اهداف و تعهدات آموزش ۲۰۳۰ همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار، کارگروه ملی ۲۰۳۰ با حضور بیش از ۲۰ نفر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی(معاونین وزرای علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، کشور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از جانب وزیر دادگستری، معاون صداوسیما، رئیس بهزیستی، رئیس دانشگاه فرهنگیان و …) تشکیل شده است.

وی  ادامه داد: در مراسم رونمایی از این سند معاون اول رئیس جمهور و دو وزیر سخنرانی می‌کنند که نشان می‌دهد چه میزان برای آن‌ها این سند مهم بوده است، اکنون سند بالادستی همسو با سند ۲۰۳۰ مورد توجه قرار گرفته است، بخش‌هایی که محوریت اسلام را داشته را حذف کرده‌اند، در بحث از تربیت شهروندان متعهد، مسئول، صلح‌طلب از اسناد بالادستی ملی نیز در این زمینه شاهد مثالی آورده شده است تا آن را مؤیدی بر همخوانی اسناد بالادستی و مفاد این سند در این زمینه قرار دهد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان  با تأکید بر اینکه در نقل عباراتی از سند تحول بنیادین، بخش‌هایی عامدانه و سازگار با فضای سکولار حاکم بر این سند حذف شده است، خاطرنشان کرد: در این سند کشورمان متعهد شده که آمارها و اطلاعات مورد نیاز یونسکو در برنامه آموزش ۲۰۳۰ را به صورت منظم و دوره‌ای در اختیار آن سازمان بگذارد، در حالی که تجربه ثابت کرده است، آن‌ها از این آمار برای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی استفاده خواهند کرد، به عبارت دیگر اعتماد و اطمینان به سازمان‌های بین‌المللی تا چه میزان است، آیا باید به راحتی دسترسی آزاد سازمان‌های بین‌المللی به آمارهای کشور را فراهم کرد.

وی افزود:‌ کشور ما بر چه اساسی باید به تغییرات آموزشی غربی تن دهد؟ چرا باید سیاست‌ها و برنامه‌های ملی در این حوزه را با سیاست‌های جهانی تطبیق دهیم و اگر همسو نبود، حذف کنیم؟ این تغییرات بر مبنای کدام معیار است؟ مگر این نیست که در باطن این تغییرات راه نفوذ فرهنگ غرب در کشور تسهیل می‌یابد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 4 =