شاخصهای مهم در خرید آنلاین
برخلاف تصور عموم، مشتریان هنگام خرید آنلاین به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده و آن را به راحتی خرید ترجیح میدهند. براساس گفتههای شرکت Paysafe که یک ارائهکننده خدمات پرداخت جهانی است، ۵۲ درصد از مشتریان انگلیس فکر میکنند که تقلب بخشی اجتنابناپذیر از فروش آنلاین است. برخی از چالشهای مهم مطالعه شده در زمینه شناسایی، مدیریت و محافظت در برابر تقلب در روشهای مختلف پرداخت در گزارشی که در مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانهای) آمده، به تصویر کشیده شده است.
به گزارش پایگاه خبری “ججین” ، نتایج این تحقیق نشان داده است که برخلاف تصور عمومی، مشتریان هنگام خرید آنلاین به امنیت کامل اهمیت بیشتری داده و آن را به راحتی خرید ترجیح میدهند. بر اساس شواهد، ۶۰ درصد از مصرفکنندگان حاضر به قبول هر اقدام امنیتی برای ریشهکنی تقلب هستند؛ همچنین ۶۵ درصد از آنها نسبت به معرفی روندهای پرداخت آنلاین امنتر مانند احراز اصالت دوعاملی مشتاق هستند. در طرف مقابل، تنها ۳۲ درصد از صاحبان کسبوکارهای انگلیس معتقدند که مشتریهایشان از امنیت بیشتر طرفداری میکنند ولی ۵۹ درصد فکر میکنند که فرآیند تایید صحت طولانیتر، خطر از دست رفتن مشتریها را در برخواهد داشت. اما در حقیقت از ۱۰ مشتری فقط یکی سبد خرید آنلاین را به خاطر طول کشیدن پرداخت امن، رها میکند. درحالی که درخصوص ۴۳ درصد از مشتریان، مهمترین دلیل رها کردن سبد کالا، هزینههای پنهان معامله و هزینه تحویل است. یکی دیگر از مسائل کلیدی که در این گزارش برجسته شده آن است که بازرگانان تجاری درصدد ایجاد تعادل میان ریسک و تولید درآمد هستند و ۶۹ درصد از کسبوکارهای بررسیشده میخواهند حجم تراکنش و ثبتنام مشتری را با سادهتر کردن مکانیزمهای امنیتی افزایش دهند. اما همچنان ۷۸ درصد میخواهند از اقدامهای امنیتی موثرتری برای کاهش تراکنشهای جعلی استفاده کنند.
کلاهبرداری در معاملات
با توجه به مشاهدات، در سهچهارم کسبوکارها (حدود ۷۷ درصد) تقلب در معاملات وجود دارد، ولی همچنان در این خصوص دیدگاههای متضاد وجود دارد. از طرفی ۴۲ درصد از مشتریان میگویند که در بیش از پنج درصد معاملات آنها کلاهبرداری انجام میشود. در این زمینه هشت مورد از ۱۰ کسبوکار انتظار دارند تا هزینه تقلب را در طول ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده به اندازه حداقل ۱۰ درصد افزایش دهند. در این گزارش Paysafe اظهار میکند: تعجبآور است که تمرکز مشتری روی ویژگیهای امنیتی بیشتر از راحتتر بودن پروسه خرید است. به هر حال واضح است که حفاظت در برابر تقلب مهم بوده و تجار باید روی ایجاد موازنه مناسب بین «حفاظت در برابر تقلب» و «تجربه سادهتر خرید» تمرکز کنند. یک راه دیگر که کسبوکارها برای مقابله با تقلب در نظر دارند، کاهش وابستگی آنها به روشهای پرداخت سنتی است. تقریبا ۴۰ درصد از کسبوکارهای انگلیس مایل به کاهش پرداخت با کارتهای اعتباری و چک هستند. حساسیت این روشهای پرداخت به تقلب، شاخص مهمی است زیرا کارتهای اعتباری با ۵۴درصد و سپس کارتهای اعتباری با ۴۵ درصد و چک با ۳۶ درصد بهعنوان آسیبپذیرترینها رتبهبندی شدهاند. در این حوزه، دیدگاه مشتریان و صاحبان کسبوکار به یکدیگر نزدیک است. (تقریبا یکچهارم مشتریان در سال گذشته تقلب در کارتهای اعتباری را تجربه کردهاند.)
تمایل به کنار گذاشتن کانالهای پرداختی سنتی با علاقه کسب و کارها به روشهای پرداخت جدید همخوانی دارد. یکچهارم از کسب و کارها احتمالا سیستم صوتیای مانند الکسا را در حداقل دو سال آینده معرفی میکنند؛ در حالی که یکپنجم از کسب و کارها طرفدار فرمهای پرداخت بیومتریک هستند؛ ۱۴ درصد نیز به دنبال معرفی رمز ارز هستند. این در حالی است که ۲۶ درصد به دنبال معرفی کیف پول موبایل هستند. رفتار مصرفکنندگان نیز به انجام این تغییرات کمک میکند. (از هر ۴نفر یکی از کیفپولموبایل استفاده میکند، از هر ۶ نفر یکی از سیستمهای صوتی و بیومتریک استفاده میکند و ۱۲ درصد از رمز ارز برای پرداخت استفاده میکنند.) شرکت Paysafe همچنین بر این باور است که تقلب یک معضل واقعی برای تجار است و تعجبآور نیست که آنها به دنبال فناوریهای تشخیص و پیشگیری بهتر باشند. این تحقیق نشان میدهد که مصرفکنندگان تقاضای پرداختهای بیومتریک و رمز ارزها را دارند. البته چالش بزرگ این صنعت آن است که این روشها را بهطور ایمن و راحت پیادهسازی کنند.
برچسب ها :ججین ، خریدانلاین ، راه کارها ، کسب وکار
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰