سیاست کنونی نظام اعزام زائران به حج است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمامی شروط اعلامی شده توسط ایران برای تامین امنیت و کرامت حجاج حج تمتع توسط طرف سعودی پذیرفته شده، ‌گفت: سیاست کنون نظام بر اعزام حجاج به عربستان با همه تمهیدات لازم است.

کد خبر : 19633
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1396 - 9:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا،  سیدرضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت حج تمتع اشاره کرد و گفت: آن چیزی که درمورد حج سیاست رسمی برای نظام است برگزاری حج با عزت و با کرامت است که امنیت و کرامت عزت حجاج در حج تامین شود، برای این کار همه مسیرهای ممکن را طی کردیم و شروط لازمی که ایران برای تامین امنتیه حجاج داشت طرف عربستانی پذیرفت و آن را مکتوب کرد.
وی افزود: اکنون هم موضوع امنیتی حجاج در سطوح بالای نظام مطرح است.

** همه اقدامات برای برگزاری حج باشکوه ایرانیان آغاز شده است
عضو کابینه دولت یازدهم اظهار داشت: طبق برنامه ای که تعریف کردیم، ثبت نام انجام و آموزش در سطح کاروانها آغاز شده، همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن، هماهنگی های هواپیمایی برای برقراری پروازها، تمام تمهیدات و پشتیبانی نیز آغاز شده و با جدیت دنبال می شود.

** نخستین گروه زائران ۹ مرداد ماه اعزام می شوند
عضو شورای عالی حج و زیارت با بیان اینکه اکنون گروه های مختلف پزشکی و پشتیبانی و گروه های هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی لازم مستقر شده اند، از اعزام نخستین گروه کاروان ها به تمتع در نهم مرداد ۹۶ خبر داد.
صالحی امیری تاکید کرد: در این زمینه همه تمهیدات لازم و برنامه ریزی ها صورت گرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

** سیاست و تصمیم فعلی نظام اعزام زائر به حج است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت: سیاست رسمی نظام که اکنون دنبال می کنیم اعزام زائر به عربستان با همه تمهیدات لازم است.
صالحی امیری تاکید کرد: بطور طبیعی شرایط و وضعیت را رصد می‌کنیم و هر وقت اتفاقی محتمل باشد آن را در سطوح عالی نظام طرح و پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: در فضای کنونی سیاست نظام اعزام زائر به تمتع مطابق برنامه های از پیش تعیین شده است.

** امنیت و کرامت حجاج ایرانی اولویت دولت و نظام است
عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: مردم عزیز ایران اسلامی مطمئن باشند که امنیت حجاج، کرامت و عزت آنها اولویت اول دولت و نظام است، از این رو در همه اجزای نظام اتفاق نظر وجود دارد.
صالحی امیری افزود: تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شاهد برگزاری حج با عزت و کرامت باشیم.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.