«سواد سلامتی» دانش آموزان خوزستان باید ارتقا یابد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: «سواد سلامتی» دانش آموزان خوزستان باید ارتقا یابد و برنامه هایی برای این کار در دست اجرا داریم.

کد خبر : 47475
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 7:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، محمود معزی شامگاه شنبه در شورای سلامت خوزستان اظهار کرد: مراقبان سلامت و رابطان بهداشت تمام دانشگاه های علوم پزشکی صادقانه و بی ادعا تلاش می کنند و اگر یک مورد ایدزی در مدارس پیدا شود قطعا باعث مشکلاتی عدیده ای می شود ولی این مراقبان و رابطان کار خود را به خوبی انجام می دهند.

وی افزود: برای توسعه سواد سلامتی دانش آموزان، بهسازی وضعیت فیزیکی و بهداشتی مدارس، ارتقای نهضت فرهنگی و پیشگیری به ویژه مقابله با بیماری ها، اصل خودمراقبتی و آموزش را ارکان اساسی برای دانش آموزان و خانواده های آنها می دانیم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: دو معضل اساسی داریم یکی اینکه دانش لازم به دانش آموزان منتقل می شود ولی در جامعه دچار دوگانگی می شود؛ مثلا با وجود علم به سم بودن قلیان وقتی آن را در حال عرضه در جامعه می بیند با مشکل مواجه می شود.

معزی با اشاره به اینکه این نهضت فرهنگی با همکاری همه مسئولان اتفاق می افتد، گفت: امسال برای ۱۰۰ هزار نوآموز برنامه داریم و اگر بتوانیم آموزش های مهارت های سلامتی و بهداشتی را توسعه دهیم به نتایج خیلی خوبی هم می رسیم.

وی با اشاره به سالم سازی یک هزار و ۵۰۰ بوفه عرضه تغذیه در مدارس استان خوزستان خبر داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ سرویس بهداشتی نیازمند به تجهیز و نوسازی در مدارس استان داریم ولی اعتبارات سازمان نوسازی استان محدود است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز مدارس برای اتاق بهداشت تهیه و همکاران آموزش های لازم را دیده اند؛ شاید با کمبود مواجه باشیم ولی حرکت های بسیار خوبی شروع شده است.

معزی در پایان گفت: ۱۰ منطقه محروم در شهرستان های استان جزو مناطق پرخطر از نظر وضعیت بهداشتی هستند که انتظار داریم که در اولویت قرار بگیرند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.