سفر گروهی از ایرانی ها برای بازدید از جاذبه های شهر اردوی ترکیه

گروهی از نمایندگان آژانس‌های گردشگری و روزنامه‌نگاران ایران بنا به دعوت استانداری اردو برای معرفی این شهر عازم ترکیه خواهند شد.

کد خبر : 16102
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 9:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”، در چارچوب تبلیغات جهت افزایش فعالیت‌های گردشگری در استان اردو، گروهی از نمایندگان آژانس‌های گردشگری و روزنامه‌نگاران ایران بنا به دعوت استانداری اردو و با حمایت شرکت ترکیش ایرلاینز به این شهر خواهند رفت.

این گروه از نمایندگان آژانس‌های گردشگری و روزنامه‌نگاران که در شهرهای تبریز، شیراز، اصفهان و اهواز فعالیت می کنند، در تاریخ ۱۵ ژوئن در شهر اردو مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

گروه فوق که طی این سفر از جاذبه‌های اردو بازدید خواهند کرد، پس از اقامت دو روزه در این استان، به استان‌های دیگری در منطقه دریای سیاه سفر خواهند کرد.

عرفان بالکان‌لی‌اوغلو، استاندار اردوی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: معرفی جاذبه‌ها و زیبایی‌های طبیعی اردو در کشور همسایه ایران و همچنین معرفی پتانسیل گردشگری آن بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: امیدوارم در نتیجه معرفی شهر اردو بسیاری از گردشگران ایرانی در ماه‌های آینده برای سپری کردن تعطیلات خود به این شهر بیایند.


گفتنی است شهر اردو در منطقه دریای سیاه واقع شده و یکی از پیشرفته ترین شهر های ترکیه می باشد.شهری که به صادرات فندوق معروف می باشد.

اردو بدلیل مجاورت دریای سیاه ،  در زمستان دارای  آب و هوای معتدل و در تابستان خنک می باشد.اردو شهری است که حتما باید آن را دید.بسیاری از دره ها ، فلات ها ، دریاچه ها در این شهر واقع شده است.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به:

جزیره hoynat : جزیره ای که به بهشت پرندگان معروف است.

پارک ملی asarkay  ، دره turnasu ، فلات cambasi ، رودخانه meleti و همچنین قلعه های بسیاری از جمله :

قلعه unye ، قلعه گلی ، قلعه kurul ،قلعه bolaman  نام برد.

بز تپه یکی از تپه های فوق العاده و دیدنی این شهرستان است که ارتفاع آن ۴۵۰متر بالاتر از سطح دریا می باشد.چشمه های آب گرم فاستا نیز فرصتی مناسب برای استراحت می باشد.کلیسای cape jason به ترکی (yason burnu) که در سال ۱۸۶۹ ساخته شده است در این شهر واقع می باشد.

 

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

پایگاه خبر ججین

 

پایگاه خبر ججین

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.