سرطان پستان در صورت تشخیص به‌موقع درمان‌پذیر است

مدیرگروه پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سرطان پستان در صورت تشخیص به‌موقع درمان‌پذیر است، گفت: کنترل وزن نیز در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر : 37493
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 9:35

به گزارش پایگاه خبری “ججین”   ،  دکتر آسیه الفت بخش امروز در نشست خبری کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی اظهار کرد: تغذیه سالم و تحرک بدنی مهم‌ترین عوامل قابل کنترل برای کاهش ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: عوامل ژنتیکی، سبک زندگی (زندگی صنعتی) تغییرات هورمونی و سن بالا در اولین بارداری، آلودگی محیطی، تغذیه ناسالم و کم بودن تحرکت بدنی مهمترین علل بروز بیماری تلقی می‌شوند.

الفت بخش با بیان اینکه سرطان پستان در صورت تشخیص به موقع درمان پذیر است، گفت: کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان اهمیت بسیاری دارد، همچنین غربالگری و معاینات دوره‌ای توسط پزشک بهترین روش‌های تشخیص به‌موقع سرطان پستان به شمار می‌آیند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی و نهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان در ادامه با اشاره به محورهای این کنگره، اظهار کرد: اپیدمیولوژی، غربالگری و پیشگیری در سرطان، تصویربرداری و روش‌های مداخله‌ای  جراحی انکوپلاستی و بازسازی و رادیوتراپی ژنتیک و سرطان سینه توارثی، ایمونوتراپی و سلول‌ درمانی در سرطان پاتولوژی و ایمونوهیستوشیمی، کیفیت زندگی، حفظ باروری، جنبه‌های اخلاقی در سرطان پستان و کاربردهای مهندسی پزشکی از جمله محورهای برگزاری این کنگره محسوب می‌شوند.

مدیرگروه پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده معتمد افزود: ۳۱۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که حدود ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر در این کنگره  ارائه می‌شود.

به گفته وی، در کنار این کنگره کارگاه‌های آموزشی شامل جراحی، پیشگیری از سرطان، رادیولوژی و آنکولوژی نیز برگزار خواهد شد.

 

 


 

telegram.me/jajinnews

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.