ساماندهی کودکان معتاد متجاهر در سیستان و بلوچستان

در راستای مبارزه با مواد مخدر و همچنین تحکیم جایگاه بنیان خانواده، ۱۵۵ کودک معتاد متجاهر در استان ساماندهی و ترک داده شدند و در حال حاضر این کودکان در پنج مرکز شبه خانواده زیر نظر بهزیستی مقیم هستند.

کد خبر : 16888
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1396 - 6:05

به گزارش پایگاه خبری ججین وبه نقل از ایسنا، محمدهادی مرعشی افزود: این مراکز برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده و هم اینک در استان های دیگر نیز در حال فعال شدن است.

مرعشی همچنین از فعالیت ۴۱ مرکز گذری کاهش آسیب با مدیریت خودگردان در سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی گفت: مجوز ایجاد ۱۵ مرکز گذری کاهش آسیب در روستاهای استان نیز اخذ شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این مراکز با مدیریت بخش خصوصی هیچ اعتباری از ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت دریافت نمی کنند و حاصل فعالیت آنها ۳۱ میلیارد ریال صرفه جویی هزینه ای برای دولت است.

وی افزود: با اعتماد به بخش خصوصی اقدامات خوبی در بحث درمان و ترک اعتیاد در حال انجام است به طوری که بخشی از کارکرد آنها از مراکز گذری کاهش آسیب دولتی بهتر است.

مرعشی گفت: ۲۹۵ مرکز خدمات درمانی و ترک اعتیاد در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در مقایسه با ۹۰ مرکز موجود در سال ۹۲ رشد سه برابری داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: مراکز درمانی ماده ۱۵ و ۱۶، خود گردان اجباری، متادون درمانی، گذری کاهش آسیب و شبانه معتادان از جمله مراکز ترک اعتیاد است که توانسته کمک قابل توجه ای به معتادان استان کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.